وزیر بهداشت از تشکیل جلسه‌ای با نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: در مورد حل مشکل کسری بودجه وزارت بهداشت و تخصیص اعتبارات بیشتر برای سلامت مردم در این جلسه تصمیم‌گیری می شود.

جلسه اضطراری وزیر بهداشت با نوبخت برای حل مشکلات اعتباری حوزه سلامت
سلامت نیوز : وزیر بهداشت از تشکیل جلسه‌ای با نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: در مورد حل مشکل کسری بودجه وزارت بهداشت و تخصیص اعتبارات بیشتر برای سلامت مردم در این جلسه تصمیم‌گیری می شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اعتبارات جدیدی که به حوزه تحقیقات و فناوری سلامت تخصیص داده می‌شود، گفت: اینکه اعتبارات بیشتری به حوزه آموزش و تحقیقات داده شود بستگی به نتایج مذاکرات ما با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کسری بودجه‌ مواجهیم و بودجه‌ای که برای سال 92 پیش‌بینی شده محقق نخواهد شد.قاضی‌زاده هاشمی گفت: در واقع از سرجمع اعتباراتی که به وزارت بهداشت داده می‌شود بخشی تخصیص داده نخواهد شد و حالا باید ببینیم که این بخش چند درصد است.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از بودجه محقق نمی‌شود مجبور هستیم برآورد کنیم که اعتبارات باقیمانده در چه قسمت‌هایی هزینه ‌شود. امیدواریم میزان اعتباراتی که داده نمی‌شود کم باشد.

وی افزود: معمولاً بخش عمده‌ای از اعتباراتی که تعلق می‌گیرد  برای هزینه‌های جاری صرف می‌شود و بخش اندکی از آن باقی می‌ماند که متأسفانه در بخش آموزش و پژوهش هزینه می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در این هفته جلسه‌ای را با محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری برگزار می‌کنیم تا بتوانیم با کمک وی راه چاره‌ای بیندیشیم که آسیب جدی به اعتبارات پیش‌بینی شده حوزه سلامت وارد نشود.

هاشمی گفت: بودجه از قبل پیش‌بینی شده اما اینکه چقدر از این بودجه را به ما بدهند، مهم است. امیدواریم در جلسه‌ای که تا پایان هفته برگزار و نتیجه آن مشخص می‌شود، بتوانیم اعتبارات ویژه‌ای را برای وزارت بهداشت اختصاص دهیم.

وی در مورد تغییر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز گفت: تغییر جدیدی در دست نیست و همه معاونان دارند کارهایشان را با جدیت دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha