پرهیز از مصرف ویتامین E در افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند

۱۳۹۲/۰۶/۱۰ - ۱۳:۰۴ - کد خبر: 81584

سلامت نیوز : به گفته یک متخصص پوست، افرادی که بوتاکس تزریق کرده‌اند تا چند روز از مصرف ویتامین E خودداری کنند.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: عمده‌ترین مصرف داروی بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت خصوصا در ناحیه پیشانی، خط اخم و چروک‌های گوشه چشم است.

وی ادامه داد: تزریق بوتاکس برای مواردی چون تعریق شدید کف دست و زیر بغل نیز به کار می رود.

به گفته این پزشک متخصص، تزریق بوتاکس باید در مراکز معتبر، توسط افراد متخصص و با دوز مناسب صورت گیرد تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود.

کاووسی در خصوص عوارض احتمالی تزریق بوتاکس هم خاطرنشان کرد: در دو تا سه درصد موارد تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی، احتمال افتادگی پلک به مدت یک یا دو هفته وجود دارد.

وی افزود: در برخی موارد نیز ممکن است بدن فرد به خود دارو حساسیت نشان دهد.

این متخصص پوست تصریح کرد: بوتاکس دارویی است که عضلات صورت را به طور موقت فلج می کند و اثرات آن برای مدت چهار تا شش ماه ماندگار است و بعد از آن نیاز به تزریق مجدد است.

کاووسی با تاکید بر اینکه اثرات بوتاکس حتی در اثر تزریق متعدد همیشگی نمی شود، یادآور شد: بهترین زمان تزریق از زمانی است که فرد احساس می‌کند چین و چروک‌ها در صورتش در حال شکل گرفتن هستند.

به گفته این پزشک متخصص، اثرات تزریق بوتاکس 48 تا 72 ساعت پس از تزریق مشخص می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که بوتاکس تزریق کرده‌اند باید یک یا دو روز از شست و شوی صورت خود با آب داغ پرهیز کنند، گفت: همچنین توصیه می شود این افراد تا 10 ساعت پس از تزریق از خوابیدن خودداری کنند.

کاووسی گفت: افرادی که بوتاکس تزریق کرده‌اند تا چند روز از مصرف ویتامین E نیز خودداری کنند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.26551s, 19q