یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 81592
سلامت نیوز : محققان آمریکایی دریافتند که خوردن میوه ـ به خصوص زغال اخته، انگور و سیب ـ با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ «چی‌سون» نویسنده ارشد و دستیار استاد دانشگاه هاروارد و بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون و همکارانش، داده‌های جمع‌آوری شده بین سالهای 1984-2008 از میان 187382 شرکت‌کننده در سه تحقیق طولانی مدت بررسی کردند.

شرکت کنندگانی که به تشخیص دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی یا سرطان گزارش شده‌ بودند، از مطالعه حذف شدند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه پرسشنامه‌ای را درخصوص اینکه اغلب چه نوع غذایی می‌خورند،‌ پر کردند.

این مطالعه نشان داد که دیابت در 12198 شرکت‌کننده یا 6.5 درصد درطول دوره تحقیق، توسعه یافت.

محققان مصرف خوردن میوه‌‌ها را به طورکلی و همچنین مصرف یک میوه واحد را از قبیل انگور یا کشمش، هلو، آلو، زردآلو، آلو، موز، گرمک، سیب یا گلابی، پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی و زغال اخته بررسی کردند.

آنها همچنین مصرف سیب، پرتقال، گریپ فروت، و دیگر آب میوه‌ها را بررسی کردند.

این تحقیقات که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شده است، نشان داد که افرادی که حداقل 2 وعده در هر هفته از تمام میوه‌های خاص ـ به خصوص زغال‌اخته، انگور و سیب ـ خوردند، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک وعده در هر ماه میوه خوردند، 23 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها کاهش یافت.

از سویی دیگر افرادی که یک یا چند وعده از آب میوه در هر روز مصرف کردند،‌21 درصد در آنها خطر ابتلا به دیابت نوع دوم افزایش یافته است.

محققان دریافتند که جایگزین کردن سه وعده آب میوه در هفته با یک میوه کامل می‌تواند 7 درصد خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش دهد.

دیابت نوع 2 شرایط مزمنی است که در آن بدن قادر به استفاده و ذخیره گلوگز نمی‌باشد و گلوکز به جای تبدیل به انرژی به جریان خون بازگشته و سبب ایجاد علایم مختلف می‌شود.

دیابت نوع 2 (یا دیابت بزرگسالی یا غیر وابسته به انسولین) در نتیجه عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی و یا ناتوانی از استفاده بهینه از انسولین تولیدی رخ می‌دهد. (به این حالت مقاومت به انسولین گفته می‌شود). این نوع دیابت اغلب در افراد بالای 40 سال، چاق و دارای سابقه خانوادگی دیابت رخ می‌دهد ولی متاسفانه باید اذعان کرد که امروزه آمار ابتلا افراد جوان‌تر نیز به دلیل شیوه زندگی امروزی افزایش یافته ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha