سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو به دلیل نوسانات نرخ ارز را کاملأ جبران می‌کنیم، گفت: بیماران الان در تهیه و تامین هزینه‌های دارویی واقعأ سرگردان هستند و ما آمده‌ایم که این کارها را سر و سامان دهیم.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای پرداخت مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های دارویی بیماران صعب العلاج و خاص خواهید داشت، زیرا فقط یک فاز از این پرداخت مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های دارویی بیماران صورت پذیرفت و همه آنها نیز نتوانسته‌اند این مابه‌التفاوت‌ها را دریافت کنند، اظهار داشت: شیوه قبلی درباره مابه‌التفاوت‌های هزینه داروهای بیماران عملی نبود و به همین دلیل نیز نتوانستند ادامه دهند.

وی افزود: انشاءالله حمایت از قیمت دارو را به صورتی انجام خواهیم داد تا قیمت دارو برای این گروه از بیماران به همان شیوه گذشته کاهش یابد، یعنی ما قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج را با پرداخت صحیح مابه التفاوت‌ها را به قبل از افزایش قیمت داروها برمی‌گردانیم.

دیناروند در پاسخ به این پرسش که مثلأ بیماران پیوندی که داروی «سلسپت» را در گذشته حدود 60 تا 70 هزار تومان تهیه می‌کردند، در حال حاضر باید بیش از 250 هزار تومان بپردازند، با این اقداماتی که عنوان کردید مثلأ در این مورد خاص، قیمت دارو را به 60 تا 70 هزار تومان بر می‌گردانید، تصریح کرد: بله، انشاء‌الله، ببینید یک مقدار از افزایش قیمت دارو ناشی از افزایش نرخ ارز است که به طور کامل آن را جبران می‌کنیم و یک مقدار نیز ناشی از هزینه‌های دیگر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات شما در زمینه بیماران صعب‌العلاج و خاص به این مسئله منتهی خواهد شد که بیمار دیگر پولی برای دارو نپردازد، گفت: بیمار همیشه یک مبلغی را می‌پردازد ولی مابه‌التفاوت را حتماً پرداخت خواهیم کرد تا پرداخت هزینه‌های دارویی توسط بیماران کاهش یابد.

دیناروند در تشریح علت سرگردانی بیماران برای تهیه داروها، به خصوص درباره تامین هزینه‌های آن عنوان کرد: چون به خوبی عمل نشده است، زیرا بیماران الان واقعا سرگردان هستند و ما آمده‌ایم که این کارها را سر و سامان دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که چقدر برای این اقدامات‌تان زمان نیاز دارید، بیان داشت: از من نسبت به زمان روز آن را درخواست نکنید، ما در اسرع وقت این کارها را می‌کنیم حتی اگر بتوانیم در مدت 10 روز این کار را انجام دهیم، ولی به هر حال کار دولتی است و باید با جاهای مختلف هماهنگی‌های مربوطه صورت پذیرد، دستگاه‌های مختلفی هستند، باید با بیمه‌ها به توافق برسیم که این کارها در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha