یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 81599
سلامت نیوز : برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  پخش می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی تهران ؛ برنامه سیب همه روزه به جزجمعه ها از ساعت 10:30 با حضور کارشناسان و متخصصان از رادیو تهران روی آنتن می رود. این برنامه سه شنبه 12 شهریور، با موضوع بیش‌فعالی چیست و چگونه درمان می‌شود و چهارشنبه 13 شهریور، با علل عمده ریزش مو پخش خواهد شد.

اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه یكی از شایع‌ترین اختلالات روانپزشكی در كودكان است كه به اختصار ADHD نامیده می‌شود. ADHD یا اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 10-8 درصد کودکان را مبتلا می کند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل می کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند. این اختلال به عملکرد خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی کودک آسیب می‌رساند. با درمان مناسب کودکان می‌توانند بیاموزند که چگونه با این مشکل کنار بیایند و علائم خود را کنترل کنند.

اکثر مردم روزانه بین ۷۰ تا ۱۵۰ تار موی سرشان را از دست می دهند، که عمدتا‎‏ً در حین شستشو، شانه زدن و یا بستن موی سر است.معمولاً کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد. کم مو شدن وقتی قابل توجه است که حدود ۴۰% از چگالی موی سر از دست رود.

علت اکثر طاس شدگی ها  استعداد ژنتیکی است. به عبارت دیگر، ریزش مو بخشی از آرایش ژنتیکی فرد است. این صفت ژنتیکی فردی صفت طاسی مردانگی است و معمولترین علت کاهش مو، طاسی ژنتیکی یا کم مو شدن ژنتیکی نام دارد.

بیماری، شرایط خاص فیزیکی یا معالجه بعضی از بیماریها؛ این مورد شامل تب بالا، بیماری تیروئید، زایمان، پروتئین ناکافی در غذا، کمبود آهن، معالجات سرطانی، استفاده از داروهای خاص و علل دیگر.

ریزش مو از دو طریق است، ریزش موی تدریجی: نواحی مشخصی از مو ریزش می کند در حالی که باقی پوست سر یک پوشش کافی از مو را حفظ می کند. ریزش موی کلی؛ کاهش یکنواخت مو در تمام سر بدون اینکه رشد معمول مو دیده شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می توانید برنامه سیب را از ساعت 10:30 صبح سه شنبه 12شهریور، به مدت 25 دقیقه با حضور خانم چمنی وش روانشناس و چهارشنبه13 شهریور با حضور دکتر الهام بهرنگی متخصص پوست و مو و  از شبکه رادیویی تهران روی موج FM 94  بشنوید.
 
 شما شنوندگان محترم برنامه سیب می توانید پیشنهادات ، انتقادات و دیدگاه های خود در خصوص این برنامه را از طریق  شماره پیامک برنامه  30000951 و 30000955    و نشانی الکترونیکی   radiotehran@irib.ir با ما درمیان بگذارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha