نتایج بررسی های دانشمندان آمریکایی و بلژیکی نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از قرص های ضدبارداری می تواند پلاک هایی در شریان ها ایجاد کند و همچنین موجب بروز سرطان گردن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دانشگاه "گنت" در بلژیک که نتایج تحقیقات خود را درمجله نیچر منتشر کرده اند و محققان کلینیک قلب زنان در روچستر آمریکا که نتایج بررسی های خود را در مجله "لانست" منتشر کرده اند، پژوهش های جدیدی را در خصوص تاثیرات مخرب مصرف طولانی مدت قرص های ضدبارداری در زنان انجام داده اند.

در تحقیق اول، محققان بلژیکی هزار زن را که بطور عادی از قرص های ضدبارداری استفاده می کردند و گروهی دیگر متشکل از هزار زن را که قرص مصرف نمی کردند، مورد بررسی قرار دادند.

در این بررسی ها مشخص شد که پلاک های شریانی در هر 10 نفر از گروه اول بین 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

پلاک های شریانی، چربی های سفت شده و کلسترولی هستند که با گذشت زمان می توانند سبب بروز مشکلات قلبی شوند. این دانشمندان نتایج یافته های خود را در کنگره انجمن قلب آمریکا در فلوریدا ارائه کردند.

همچنین در تحقیق دوم، دانمشندان آمریکایی موفق شدند فرضیه های گذشته در خصوص افزایش خطر ابتلا به سرطان گردن را در زنانی که حداقل به مدت 10 سال از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند، تائید کنند.

در حقیقت استفاده مداوم از قرص های ضدبارداری خطر ابتلا به سکته قلبی، سرطان گردن و سرطان سینه را افزایش می دهد، با وجود نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان انگلیسی که چندی قبل در مجله British Medical Journal منتشر شد نشان می دهد که استفاده از این قرص ها زنان را در مقابل سرطان تخمدان و جوش های آکنه محافظت کرده و خطر ابتلا به این بیماری ها را در این زنان کاهش می دهد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha