یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 81606

سلامت نیوز : بسیاری گمان می‌کنند که افزایش وزن پس از ترک سیگار، ناشی از زیاده‌روی در خوردن غذاست. اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این افزایش وزن ربطی به خوردن شکلات و بستنی پس از ترک سیگار ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ خیلی ها دوست دارند که سیگار را ترک کنند، اما این کار آسانی نیست.یکی از دلایلی که سیگاری ها به سیگار کشیدن خود ادامه می دهند، ترس آنها از افزایش وزن است.

زیرا آمار نشان می دهد که ۸۰ درصد افرادی که سیگار را ترک می کنند، به طور متوسط هفت کیلو به وزنشان اضافه می شود. افزون بر این، موضوع ناراحت کننده برای این افراد آن است که این اضافه وزن مستقل از مصرف شکلات یا شیرینی برای جبران نبود سیگار است.

پژوهشگران سوئیسی به تازگی تحقیقی انجام داده اند که نشان می دهد پس از ترک سیگار، میزان مصرف کالری های زیاد نیست که باعث افزایش وزن می شود بلکه تغییراتی که در فلور روده به وجود می آید، عامل این پدیده است.

در این تحقیق افراد سیگاری، غیر سیگاری و همچنین افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده بودند، شرکت داشتند. این پژوهشگران به مدت ۹ماه شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دادند.

در این مدت در روده سیگاری ها و غیرسیگاری ها تغییراتی مشاهده نشده بود اما در همین مدت تحولات عجیبی در روده کسانی دیده می شد که سیگار را ترک کرده بودند.

در روده این افراد به طور ناگهانی باکتری های بسیار زیادی ایجاد شده بود که در روده افراد بسیار چاق نیز وجود دارد.

«گرهارد روگلر» مدیر این پروژه گفت که این افراد دچار افزایش وزن شدند بدون آن که بیشتر غذا خورده باشند. باکتری های دیده شده در روده این افراد قابلیت آن را دارند که در روده افرادی که سیگار را ترک کرده اند، بیشترین بهره برداری را از مواد غذایی کنند. موثر بودن این باکتری ها باعث افزایش وزن افراد و رشد چربی در قسمت کمر و شکم می شود.

اکنون پژوهشگران در حال انجام تحقیقی هستند تا بتوانند راهی برای خارج کردن این باکتری های موثر و پرکار از روده افراد بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha