یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 81607

بسیاری از دلایل کمردرد به طرز نشستن بستگی دارد اما برخی دلایل هستند که آن ها را تنها در خانه جویا شوید.

دلایل پنهان کمر درد را بشناسید
سلامت نیوز : محققان اعلام کرده اند در خانه هیچ چیز نمی تواند بیشتر از زمین سخت برای کمردرد مضر باشد.اگر از کمردرد ترس دارید و می خواهید تا انتهای عمرتان بدون مشکل زندگی کنید باید از نکات خاصی پیروی داشته باشید که هر کدام به نوعی شما را در راه سلامتی هدایت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ ؛ کمر درد را می توان ناشی از دلایل گسترده ای دانست که هر روزه محققان به برخی از آنها پی می برند و تا به حال راه های بسیاری برای جلوگیری از آن ارائه شده است. بسیاری از دلایل کمردرد به طرز نشستن بستگی دارد اما برخی دلایل نیز هستند که می توانید آن ها را تنها در خانه جویا شوید. این دلایل پنهان به راحتی قابل پیشگیری هستند و تنها باید آن ها را به خوبی بشناسید.

** شست و شوهای خانگی:

یکی از بزرگترین دشمنان کمر شما شست و شوهای مختلفی است که هر روزه انجام می دهید. از شستن زمین تا پاک کردن پنجره ها یا حتی شستن ظروف کثیف می توانند عاملی برای کمر درد باشند. هر بار که شما خم می شوید یا برای پاک کردن نقطه ای در ارتفاع زیاد کش می آیید ستون فقرات شما فشار زیادی را تحمل می کند. برای پاک کردن هر بخش خانه وسیله و ابزار مخصوص آن را داشته باشید تا از کمر درد به دور بمانید.

** بالش اشتباه:

خواب را همیشه به عنوان زمان تنظیم شدن فعالیت های بدن یاد می کنیم ولی درست خوابیدن یک شرط بزرگ و همیشگی بوده است. بالش بخشی مهم از رخت خواب شماست که می تواند باعث کمر درد شود. انتخاب بالش های بلند یا کوتاه باعث می شود تا گردن در حالتی نامناسب قرار بگیرد. در این موقع است که ستون فقرات از حالت اصلی خود خارج شده و کمر درد به سراغ شما می آید.

** زمین سخت:

در خانه غالبا در حال قدم زدن هستیم ولی هر قدمی که روی زمین سخت مانند سرامیک یا پارکت می زنید نشانه ای از کمر درد در بدن شما به وجود می آید. محققان اعلام کرده اند در خانه هیچ چیز نمی تواند بیشتر از زمین سخت برای کمر مضر باشد. این نکته با همه خطراتش راه حلی ساده دارد چراکه با یک قالیچه یا فرش می تواند از این دردها جلوگیری کند.

** لپ تاپ:

کار با لپ تاپ که یکی از ساده ترین کارهایی است که در خانه انجام می دهید ولی می تواند باعث بروز کمر درد شود. شاید به نظر موردی در کار با لپ تاپ روی مبل یا به صورت درازکش نباشد اما بعدها باید نتیجه آن را مشاهده کنید. لپ تاپ اگر درست در مقابل شما قرار نگرفته باشد و ستون فقرات شما صاف نباشد می تواند باعث بروز دیسک کمر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha