معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پرداخت کامل مابه‌التفاوت قیمت دارو به 10 هزار بیمار خبر داد و آخرین آمار شکایات دارویی مردم تهران را اعلام کرد.

پرداخت مابه‌التفاوت قیمت دارو به 10هزار بیمار

سلامت نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پرداخت کامل مابه‌التفاوت قیمت دارو به 10 هزار بیمار خبر داد و آخرین آمار شکایات دارویی مردم تهران را اعلام کرد.

دکتر جمشید سلام‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بیش از 80 درصد شکایات مردمی در حوزه دارو مربوط به اختلاف قیمت‌ها و اعلام داروخانه‌های گران فروش است،‌عنوان کرد: البته معمولا پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود در بیش از 80 درصد موارد شکایتی، گران فروشی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد:‌ در واقع داروخانه فاکتورهای افزایش قیمت را در اختیار دارد، اما به دلیل اینکه قیمت درج شده روی بسته بندی دارو با قیمت ارائه شده توسط داروخانه متفاوت است، سوء تفاهم گران فروشی برای بیمار ایجاد می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شکایات تلفنی و حضوری درباره دارو در تهران به روزانه حدود 20 تا 30 مورد می‌رسد، درباره واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب خانوار عنوان کرد: فهرستی از بیمارانی که باید مابه‌التفاوت ناشی از اختلاف قیمت ارز به آن‌ها پرداخت شود، تهیه شد که تعداد آن‌ها به حدود 10 هزار بیمار می‌رسید.

وی افزود: با قرار گرفتن این مبلغ در اختیار دانشگاه،‌ مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب این بیماران به طور کامل واریز شده است.

ماجرای تخفیف 50 درصدی برخی اقلام دارویی بیماران ام.اس چیست؟

سلام‌زاده در پاسخ به پرسشی پیرامون ارائه برخی داروهای بیماران مبتلا به ام.اس با تخفیف 50 درصدی توسط این معاونت عنوان کرد:‌ این اقدام به عنوان یک اصل کلی در نظرگرفته نمی‌شود. در واقع بخشی از داروهای بیماران ام.اس تحویل یکی از داروخانه‌های طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده بود که با هماهنگی با انجمن ام.اس این داروها را برای بخشی از بیماران ام.اس با تخفیف 50 درصدی در نظر گرفتیم.

وی افزود: میزان اعتبارات ما به قدری نیست که بتوانیم همه بیماران ام.اس را پوشش دهیم،‌ این اقدام نیز یک حمایت خاص و ویژه بوده است. البته بناست بخشی از داروها را برای حدود 100 تا 150 بیمار دیگر که از سوی انجمن ام.اس معرفی شده‌اند را با تخفیف ارائه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha