دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 81623

سلامت نیوز : یک فوق تخصص درد با بیان اینکه اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد، گفت: کاهش وزن می‌تواند به بهبود درد گردن کمک کند.

دکتر مجید حیدریان در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه گردن درد در اثر علل مختلفی مثل فعالیت و کار، آسیب‌ها و برخی از بیماری‌ها پدید می‌آید، گفت: اغلب گردن دردهایی که در اثر فعالیت ایجاد می شوند به علت حرکات تکراری و طولانی مدت عضلات گردن، تاندون‌ها، لیگامان‌ها، استخوان یا مفاصل هستند.

وی در ادامه افزود: کشیدگی بیش از حد عضلات، آسیب لیگامان‌ها، اسپاسم عضلات یا التهاب مفاصل گردن نیز از جمله علل این مشکلات به شمار می روند.

دکتر حیدریان با بیان اینکه در هنگام بروز گردن می توان با انجام راهکارهایی ساده به کاهش درد کمک کرد، گفت: اگر به گردن درد مبتلا شده‌اید دراز بکشید و به ماهیچه‌های گردن استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید، همچنین می توان چند قطعه یخ را در کیسه فریزر گذاشته و روی گردن قرار داد و هر 15 دقیقه این کار را تکرار کرد.

این فوق تخصص درد یادآور شد: اگر احساس می کنید عضلات گردن سفت شده و گرفته است، آن را گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می شود. دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما انجام این کار در طولانی مدت باعث تشدید درد می شود.

وی با تاکید بر اینکه درست نشستن یکی از مهمترین نکات پیشگیری از درد گردن است، گفت: افرادی که در محیط کار به طور مداوم پشت میز کامپیوتر نشسته‌ و به صفحه آن خیره می‌شوند باید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم کنند و هر چند وقت یک بار استراحت کنند.

دکتر حیدریان یادآور شد: ماساژ می تواند به گرفتگی عضلات کمک کند، مصرف مسکن هایی که بدون نسخه پزشک می توان از آنها استفاده کرد نیز می تواند برای شل کردن عضلات موثر باشد و درد را نیز کاهش دهد.

وی تصریح کرد: اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد، بنابراین کاهش وزن می تواند به بهبود درد گردن کمک کند.

حیدریان با بیان اینکه اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار موثرند، گفت: مبتلایان به گردن درد باید استرس را از خود دور کنند و اگر علت آن را نمی‌دانند سعی کنند آن را بیابند. برای مقابله با گردن درد محیطی آرام ایجاد کرده، به جایی خلوت و بی سر و صدا بروند و دراز بکشند و سعی کنند با فکر خود به تمام اعضای بدن آرامش دهند.

وی گفت: افرادی که عادت دارند در اتومبیل بخوابند و یا اینکه تلفن را بین گردن و شانه ها نگه دارند، دچار مشکل و گردن دردهای متوالی می شوند.

حیدریان در پایان گفت: اگر صبح ها هنگام برخاستن از بستر درد گردن وجود داشته باشد، قطعا تشک‌ ایراد دارد و بهتر است از تشک طبی استفاده شود. بالش نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha