هفتمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران امروز با حضور متخصصان رشته های روانپزشکی و سایر متخصصان، پزشکان عمومی و داروسازان در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دبیر اجرایی هفتمین همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران با انتقاد از تجویز غیر موثر داروهای آرامبخش توسط متخصصان غیر روانپزشک گفت: برخی از متخصصان رشته های پزشکی در نسخه های خود داروهای آرام بخش را به میزان غیر موثر (کم) تجویز می کنند که این امر موجب مزمن شدن بیماری و وابستگی بیمار به دارو می شود.

دکتر پرویز مظاهری در حاشیه همایش سالانه این انجمن با اعلام مطلب فوق افزود: مشاهده می شود، بیشتر پزشکان غیر روانپزشک به دلیل اینکه بیماری های جسمی زمینه روان شناختی دارند، در کنار تجویز داروهای تخصصی مربوط به رشته خود از قبیل داروهای قلبی و عروقی، گوارشی و ... اصرار به استفاده از آرام بخش ها را دارند، این در حالی است که داروهای فوق می بایست، توسط روانپزشکان و با میزان موثر تجویز شود.

وی با اشاره به اینکه تجویز ناکافی این داروها هیچ گونه تاثیری در بهبود بیماری ندارد، تصریح کرد: هفتمین همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران، به ارتباط بین بیماری های جسمی و اختلالات روانپزشکی اختصاص دارد.

دکتر مظاهری ادامه داد: هدف اصلی این همایش، تاکید بر ارتباط روان با جسم است و به همین منظور متخصصان غیر روانپزشک نیز در این همایش حضور دارند.

به گفته دبیر اجرایی هفتمین همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران، بر اساس پژوهش های صورت گرفته، در صد زیادی از بیماری های جسمی مانند سردردها، اختلالات گوارشی، بیماری های قلبی و ریوی و ... منشا روان شناختی دارند.

وی ادامه داد: در صورتی درمان بیمارانی که با شکایت از مشکلات فوق به مراکز درمانی مراجعه می کنند، موفقیت آمیز خواهد بود که زمینه های روانشناختی آنان شناخته و برطرف شود.

گفتنی است، همایش انجمن روانپزشکان ایران که از سوی انجمن روانپزشکان ایران و با همکاری گروه روانپزشکی و مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز سه شنبه 22 آبان ماه در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی این دانشگاه گشایش یافت، تا روز 25 آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha