سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۲
کد خبر: 81631
سلامت نیوز : معاون سازمان نظام پزشکی ایران از افزایش ۵ درصدی شکایات از پزشکان خبر داد.

دکتر غلامحسین نیک‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با توجه به گذشت حدود 6 ماه از سال 92، آمار شکایات از پزشکان نسبت به سال گذشته به چه صورت بوده است، اظهار داشت: شکایات از پزشکان با توجه به اینکه به نیمه دوم سال نزدیک می‌شویم در حدود 5 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. البته این آمار کشوری است زیرا شکایات از پزشکان در تهران کمتر است.

نیک‌نژاد در پاسخ به این سئوال که علت این تفاوت آماری در چیست، عنوان کرد: این شکایات باید در سطح کشور در نظر بگیریم زیرا در تهران تخصص و فوق تخصص بیشتر وجود دارد و این متخصصان دارو در نسخه‌ها کمتر می‌نویسند ولی پزشکان عمومی نسخه‌نویسی آنان یک مقداری بیشتر است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ولی خدایی ناکرده نمی‌خواهیم پزشکان عمومی را زیر سوال ببریم ولی اگر رقم تعداد داروهایی که پزشکان عمومی می‌نویسند در حدود 4 درصد حساب کنیم این رقم برای پزشکان متخصص 1.8 تا 2 است، بنابراین این مسئله یکی از عواملی است که تداخلاتی در حوزه دارویی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای بیماران دچار عارضه شود و متعاقب آن شکایت از پزشک را در بر خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha