دبیر چهارمین همایش ژنتیك معلولیت اظهار داشت: جوان بودن هرم جمعیتی كشور و رواج بالای ازدواج‌های خویشاوندی كه در جنوب كشور در حدود 70 درصد و در شمال كشور حدود 30 درصد است عاملی شده كه بیماری های ژنتیكی در كشور به سرعت انتشار یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر حسین نجم آبادی، دبیر چهارمین همایش ژنتیك معلولیت كه همزمان با نخستین همایش بین‌المللی ژنومیكس و بیوتكنولوژی سلامت و پنجمین همایش ملی بیوتكنولوژی سلامت سوم تا پنجم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود در نشست خبری مشترك این همایش‌ها با بیان این مطلب خاطرنشان كرد: برگزاری چنین كنگره‌ای در حدود 8 سال پیش ضروری تشخیص داده شد تا با تمركز روی معلولیت‌های ژنتیكی بتوان پلی میان دانش كشور در این حوزه با منطقه و جهان پیشرفته ایجاد كنیم.


رییس مركز تحقیقات ژنتیك دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، برگزاری همزمان این سه كنگره علمی را از بسیاری لحاظ باعث برگزاری با كیفیت‌تر آن‌ها خواند.


در ادامه این نشست، دكتر سروش سرداری دبیر علمی كنگره ژنومیكس و بیوتكنوژی سلامت و رییس شبكه شرق مدیترانه‌یی ژنومیكس و بیوتكنولوژی سلامت نیز با ارایه تاریخچه كوتاهی از تشكیل شبكه شرق مدیترانه‌یی ژنومیكس و بیوتكنولوژی سلامت، خاطر نشان كرد: با توجه به حمایت‌ها و تلاشهای دكتر ملك افضلی طی هفت سال گذشته در زمینه شكل گیری شبكه‌ها در ایران در حال حاضر حدود 30 شبكه داریم كه ایران را از این نظر در منطقه بی رقیب كرده است.


دكتر سرداری در ادامه با اشاره به داوری حدود 407 مقاله كه در حدود 13 درصد آن در مرحله داوری حذف شده و در نهایت 320 مقاله از میان آن پذیرفته شده است افزود: مقالات توسط 50 داور بین المللی داوری شد كه از این میان 23 داور خارجی به صورت online صورت گرفت.


وی در پایان اعضای اصلی و سخنرانان مدعو را از كشورهای مراكش، آمریكا، انگلیس، آلمان،‌ قطر، هند، مراكش، مصر، مالزی، ‌كره جنوبی،‌عمان ، بنگلادش، فرانسه، بلژیك، كانادا، عربستان سعودی، بحرین، لبنان،‌ كوبا و اردن عنوان كرد و گفت: برگزاری 8 كارگاه آموزشی با حمایت شبكه منطقه‌یی شرق مدیترانه از برنامه‌های جانبی این همایش است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha