سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۷
کد خبر: 81654
سلامت نیوز : یک دندانپزشک گفت: عوارضی مثل احساس خالی شدن لثه، حساسیت به سرما و گرما، ایجاد فضای خالی بین دندانها به دلیل باقیماندن جرم به وجود می‌آید و جرم‌گیری دندان فقط این آسیب‌های در حال گسترش را در معرض دید بیمار قرار می‌دهد.

مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حوزه سلامت هیچ دردی را نمی‌توان بدون درمان رها کرد جرم، پلاک میکروبی و امثالهم نشانه و عامل بیماری لثه است و با این توضیح نمی‌توان آن را درمان نکرد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: آن چیزی که باید به بیماران گفت این است که پس از حذف کامل جرم و پلاک میکروبی، تنها کسی که می‌تواند از تجمع مجدد و گسترش بیماری جلوگیری کند خود بیمار است.

این دندانپزشک ادامه داد: عوارضی مثل احساس خالی شدن لثه، حساسیت به سرما و گرما، ایجاد فضای خالی بین دندانها به دلیل باقیماندن جرم به وجود می‌آید و جرم‌گیری دندان فقط این آسیب‌های در حال گسترش را در معرض دید بیمار قرار می‌دهد.

فاطمی تصریح کرد: به تأخیر انداختن جرم‌گیری باعث حذف این عوارض نمی‌شود بلکه چون بیماری‌های لثه بیماری‌هایی است با پیشرفت آرام و کند هستند این کار فقط باعث می‌شود که بیمار در مرحله پیشرفته‌تری از بیماری لثه قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جرم‌گیری معمولاً با وسایل دستی یا برخی دستگاه‌ها انجام می‌شود که هیچ کدام از این روشها، توانایی از بین بردن بافت دندان را ندارند.

این دندانپزشک تأکید کرد: جرم‌گیری هیچ گونه آسیبی متوجه نسج دندان نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha