سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 81683

سلامت نیوز : مطالعات جدید تاکید می‌کند که مردان و پسران نه تنها در برابر حوادث بلکه در مقابل بسیاری از بیماری‌های خطرناک نیز آسیب‌پذیرتر از دختران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده طی یک دهه از کودکان و نوجوانان آمریکایی مشخص شد که در این مدت پسران نسبت به دختران از نرخ مرگ و میر بالاتری برخوردار بوده‌اند.

عوامل مرگ و میر در پسران تنها شامل حوادث نمی‌شوند بلکه عوامل دیگری چون ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی، ریوی و سیستم عصبی نیز از عوامل مرگ آنان است.

در تحقیقات گذشته نیز معلوم شد که در بسیاری از کشورها نرخ مرگ و میر نوزاد پسر بالاتر است. همچنین پسران نوجوان بیش از دختران هم سال خود بر اثر آسیب‌های ناشی از حوادث و خودکشی جان خود را از دست می‌دهند.

در بررسی انجام شده روی آمار دولتی آمریکا در فاصله سال‌های 1999 تا 2008 میلادی مشخص شد: هرچند مرگ کودکان به ندرت اتفاق می‌افتد اما به طور کلی پسرها بیشتر با خطر مرگ زودرس مواجه هستند. همچنین در فاصله زمانی بین نوزادی تا 20 سالگی، پسران و مردان جوان 24 درصد بیش از دختران مستعد مرگ هستند.

پزشکان درباره آسیب‌پذیرتر بودن پسران و مردان معتقدند که جنس مذکر به لحاظ ژنتیکی و ذاتی در برابر ابتلا به بیماری‌های مهم و همچنین خطر مرگ ناشی از آنها آسیب‌پذیر است و در حالی که دختران از نظر وراثتی در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha