سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خمیر مایع اصلی تولید آنتی بیوتیک‌ها (پنتی ۸) در کشور برای تولید پنی سیلین محقق شد، گفت: عدم تولید این ماده مهم می‌توانست با توجه به تحریم‌ها برای امنیت ملی کشور بسیار مشکل ساز شود.

دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با تسینم، در تشریح آخرین وضعیت تولیدات دارویی و واکسن به خصوص در زمینه تولید پنی‌سیلین اظهار داشت: سرمایه‌گذاری برای تولید پنی‌سیلین صورت پذیرفته است که بیشترین هزینه را نیز شرکت داروسازی «برکت» زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن حمایت و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز بر این فعالیت نظارت داشته است.

وی افزود: تامین و تهیه تجهیزات لازم برای تولید پنی‌سیلین در کشور نیز صورت پذیرفته و مشکلی برای تولید انبوه آن وجود ندارد ولی به هر حال پروسه تولید و ورود هر نوع محصول دارویی به بازار دارویی زمان خاص خود را می‌برد و تمام این مراحل با تایید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه خمیر مایع اصلی تولید آنتی‌بیوتیک‌ها «پنتی 8» در کشور برای تولید پنی سیلین محقق شد و این مسئله بسیار اهمیت دارد و عدم تولید این ماده مهم می‌توانست با توجه به تحریم‌ها برای امنیت ملی کشور بسیار مشکل ساز شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید خمیر مایع اصلی تولید آنتی بیوتیک‌ها (پنتی 8) می تواند دغدغه تولید کنندگان دارویی در زمینه تولید پنی سیلین را برطرف کند و اگر این ماده را نمی‌توانستیم در کشور تولید کنیم، هر زمان بر اثر تحریم و منع واردات این ماده مهم دارویی، تولید داروهای خانواده پنی سیلین در کشور دچار مشکل می‌شد که می‌توانست حوزه بهداشت و درمان کشور دچار بحران می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha