سلامت نیوز : رئیس پانزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: نتایج دوسالانه استفاده از تکنیک بسیار جدید و پیشرفته تعویض دریچه قلب بدون عمل جراحی قلب باز و ترمیم دریچه از طریق عروق بدن می تواند یکی از گزارشات جذاب کنگره باشد، و با درج چنین گزارشاتی شاهد اعتماد روزافزون به توانایی های پزشکان و کادر پزشکی قلب و عروق خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ گردهمایی هیئت رئیسه، سخنرانان و مسئولین گروههای پزشكی قلب و عروق ایران، جهت تنظیم و تدوین و برنامه ریزی علمی نهایی پانزدهمین كنگره سراسری تازه های قلب و عروق در هتل استقلال برگزار شد.

دکتر مسعود قاسمی رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق و رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در جمع اساتید برجسته و نخبه کشور پیرامون برگزاری کنگره اظهار داشت: خوشبختانه شرایط کشور از نظر سطح علمی سخنرانیها و مقالات و ارائه روش های درمانی انجام شده در کشور آنقدر امیدوار کننده است که بویژه در این کنگره بسیاری از مباحث به همراه سخنرانان عالی رتبه و برجسته خارجی و در سطح آنان مطرح می گردد.

وی در ادامه افزود: در این کنگره نتایج ناشی از درمان تنگی های عروق قلب با استفاده از آخرین دستاوردهای موجود جهانی از جمله استنت های جذبی ارائه خواهد شد.

دکتر قاسمی اشاره کرد: اقدامات درمانی بیمارانی که توسط تیم درمانی ایشان و سایر مراکز دانشگاهی صورت پذیرفته در این کنگره ارائه خواهد شد.

رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با بیان این که نتایج دوسالانه استفاده از تکنیک بسیار جدید و پیشرفته تعویض دریچه قلب بدون عمل جراحی قلب باز و ترمیم دریچه از طریق عروق بدن می تواند یکی از گزارشات جذاب کنگره باشد،گفت: با درج چنین گزارشاتی شاهد اعتماد روزافزون به توانایی های پزشکان و کادر پزشکی قلب و عروق خواهیم بود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران بیان کرد: روشهای هایبرید که به تکنیکهای توام جراحی و استفاده از بالن و استنت گفته می شود جزء مباحث گفتگو در این کنگره است.

وی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر رفع تنگی عروق قلب با استفاده از بالن، استنت های دارویی و استنت های جذب شونده و نیز جراحی ،این کنگره شاهد مطالب با ارزشی پیرامون تجارب درمانی در ایران و خارج از کشور برای رفع تنگی های عروق گردن، شریانهای کلیه و اندام خواهیم بود.

دکتر قاسمی در این نشست به آمار یکی از مجموعه فعالیتهای تیم پزشکی تحت نظارت خود در درمان تنگی های عروق گردن با آمار موفق از سال 1383 تاکنون که منجر به نجات بسیاری از بیماران بدون عمل جراحی و با استفاده از استنت در عروق کاروتید شده است،اشاره کرد.

براساس این گزارش،در این جلسه دکتر قاسمی پیرامون استفاده از سلول های بنیادی و نتایج حاصله گفتگوهای مطرح شده که نتایج نسبی ناشی از این درمان در طول 5سال اخیر که در یکی از مراکز قلب و عروق انجام شده را ارائه کرد.

در ادامه دکتر مسعود اسلامی دبیر انجمن آترواسكلروزایران و دبیر علمی داخلی پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق با ارائه عناوین سخنرانیها و جلسات بیان داشت: یکی از روش های مناسب در انتقال اطلاعات جدید پزشکی ارائه گاید لاین های سال جدید در زمینه پیشگیری،تشخیص و درمان انواع بیماری های قلب و عروق است.

همچنین دکتر انوش برزگر استاد بیماریهای قلب و عروق استان گیلان از ضرورت طرحاستفاده از داروهای کاهنده چربی خون به عنوان یکی از مباحث مفید در کنگره اشاره کرد.

دکتر قارونی استاد قلب و عروق ضمن تاکید بر ضرورت بازآموزی در طول سال از عملیاتی بودن مباحث و به خصوص پروتکل های درمانی در حد توان و مقدورات مراکز مختلف و نیاز ارتقاء آن برحسب پیشرفت های نوین تاکیدکرد.

دکتر شیرافکن مدیر گروه قلب استان گلستان با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی اکوکاردیوگرافی و ام آر آی و تلفیق این روش ها برای استفاده بهینه در تشخیص بیماری ها و ضرورت طرح چنین مباحثی را در کنگره یادآور شد.

در پایان این جلسه دکتر قاسمی رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق و رئیس انجمن آترواسکلروز ایران از حضار برای شرکت در این گردهمایی تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که با استمرار فعالیت های تحقیقاتی و درمانی که صورت می پذیردباعث ارتقاء هر چه بیشتر در برگزاری کنگره اخیر و کنگره های آینده باشد.

براساس این گزارش، در این جلسه که با حضور بیش از 50نفر از اساتید برجسته قلب و عروق کشور برگزار شد،اساتید حاضر ضمن ابراز نظرات تخصصی خویش راهنمایی های مفیدی در هر چه پربارترشدن سطح علمی و عملی این کنگره ارائه کردند.

همچنین اساتید این گردهمایی تاکید در جهت ضرورت تعدد مناسب کنگره های قلب و عروق داشتند که بر این اساس کنگره های اصلی با فاصله های مناسب از هم برگزار شده تا امکان شرکت همکاران پزشک را در طول سال به دفعات فراهم آورد.

پانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق به ریاست دکتر مسعود قاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن آترواسكلروزایران وفلوشیپ اینترونشنال قلب از 26 تا 29 شهریور ماه جاری در سالن همایشهای بین المللی رازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha