تعداد مبتلایان به بیماری وبا در کشور به ۶۴ نفر رسید. همه این مبتلایان مهاجران غیرقانونی کشورهای همسایه شرقی هستند که یک نفر آنها به علت شدت عوارض بیماری فوت شد.

وبا دوباره وارد شد / ۶۴ نفر مبتلا شدند،‌ یک نفر فوت شد
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:‌ تعداد مبتلایان به بیماری وبا در کشور به ۶۴ نفر رسید. همه این مبتلایان مهاجران غیرقانونی کشورهای همسایه شرقی هستند که یک نفر آنها به علت شدت عوارض بیماری فوت شد.

محمد مهدی گویا در گفت و گو با فارس افزود: همه مبتلایان به بیماری وبا که طی روزهای گذشته در کشور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند اتباع کشورهای همسایه شرقی و مهاجران غیرقانونی هستند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در کشور و بین ایرانیان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: موارد این بیماری تاکنون فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است که با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری شهرهای درگیر به سرعت همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان درآمدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت:‌یکی از این مبتلایان البته طی روزهای گذشته به علت اینکه دیر به مرکز درمانی رسانده شده بود، فوت کرد.

گویا افزود:‌ اقدامات کنترلی وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور انجام شده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای کشور از این نظر در حالت آماده باش هستند و این آماده باش حداقل تا آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ موارد وبا که در این مدت شناسایی شده همگی در کشورهای شرقی کشور بروز کرده و علایم بیماری در این افراد بعد از ورود غیر قانونی به کشور بروز کرده است بنابراین مشاهده مواردی از این بیماری تاکنون هیچ ربطی به آب آشامیدنی ناسالم یا سبزی کاری با فاضلاب ندارد.

وی گفت: با این حال اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت آب آشامیدنی و نیز در مراکز سبزیکاری انجام شده و آموزشهای محلی در سطح وسیعی در کشور در بین مردم انجام شده است.

گویا افزود: بیماری وبا به هر حال یک بیماری بومی در منطقه ماست و در اکثر سالها در ماههای شهریور و مهر مواردی از این بیماری مشاهده می شود. مهم این است که با اقدامات بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دستها اجازه ندهیم این بیماری وارد چرخه انتقال بین انسانی در کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha