سلامت نیوز : معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فراورده‌های آرایشی و بهداشتی شامل خمیر بازی با نشان تجاری کید کلی(KIDDYCLAY) ساخت کشور تایلند، شیشه شوی با نشان‌های تجاری گلریز و آیسان را تقلبی، دارای پروانه جعلی و فاقد مجوز از وزارت بهداشت اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بهزاد شریف مخمل زاده با بیان این‌که این نوع فراورده‌ها به صورت قاچاق و غیرمجاز در سطح گسترده در بازارهای کشور و به ویژه خوزستان توزیع شده است، افزود: این نوع فراورده‌ها به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

وی ضمن توصیه به استفاده نکردن از این محصولات، هشدار داد: این فرآوردها به دلیل قاچاق، تقلبی و مشخص نبودن مواد و ترکیبات شیمیایی آن غیرمجاز و غیرقابل استفاده است و مصرف آن سلامتی را به خطر می اندازد.

شریف مخمل زاده با اشاره به عمل میکروپیگمانتاسیون(تاتو) تاکید کرد: به دلیل مخاطرات ذکر شده در منابع علمی معتبر بین المللی همانند FDA مجوزی برای هیچ رنگی جهت تزریق زیر پوستی با کاربرد آرایشی از این اداره کل صادر نشده و مراجع علمی کشور نظیر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه شهید بهشتی نیز موید مورد فوق است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده، موارد تخلف را به صورت تلفنی با شماره 1490 یا 2232352-0611 به واحد رسیدگی و پیگیری به شکایات معاونت غذا و داروی خوزستان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha