سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی و درمان 64 مورد ابتلا به وبا در کشور از هفته گذشته تاکنون خبر داد و تاکید کرد: تمام این موارد به اتباع کشورهای همسایه بویژه افغانستان مربوط بوده که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: این موارد ابتلا به وبا در کشور از هفته گذشته تاکنون رخ داده و هیچ یک از موارد نیز به اتباع ایرانی مربوط نبوده است.

وی افزود: تمام موارد شناسایی شده این بیماری، آلودگی را از کشور خود دریافت کرده‌ و به ایران وارد شده‌اند. عمده‌ این موارد نیز مربوط به کشورهای افغانستان و پاکستان است. موارد این بیماری به محض ورود به کشور شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند. متاسفانه یک مورد از این 64 مورد ابتلا به دلیل مراجعه دیرهنگام برای درمان، در مسیر جان خود را از دست داد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: به دنبال اقدامات انجام شده، حتی یک مورد انتقال بیماری به اتباع کشور رخ نداده است. این موضوع نشان دهنده آن است که سیستم بهداشتی کشور در شناسایی موارد بیماری چقدر تواناست.

به گفته گویا، عمده موارد ابتلا به وبا در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس شناسایی و بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی، استانداری‌ها و فرمانداری‌های استان‌ها، مباحث مربوط به این بیماری را به طور جدی پیگیریم. هماهنگی‌ها با نیروی انتظامی و ... در زمینه شناسایی و دسترسی به این افراد است؛ چرا که این افراد به صورت غیرقانونی به کشور وارد می‌شوند. به محض شناسایی آنها از سوی نیروی انتظامی اقدامات بهداشتی لازم نیز در مورد این افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: سیستم بهداشتی کشور برای مقابله با وبا در آماده‌باش کامل به سر می‌برد. نیروهای بهداشتی در گلوگاه‌های مرزی مستقر هستند و به محض شناسایی موارد، برای مراقبت و درمان این موارد آمادگی کامل وجود دارد.

گویا گفت: امیدواریم با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، همچنان موارد احتمالی ابتلا به وبا به موقع شناسایی و درمان شوند و همچنان که تاکنون در این زمینه بسیار موفق عمل شده، اجازه گسترش این بیماری به کشور را ندهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha