چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 81757

مهاجرت از استان های پرگرد و غبار افزایش یافته است ازاین رو دولت باید ازاستان ها و شهرهایی كه تحت تاثیر این پدیده هستند، حمایت كند.

مهاجرت از استان های پرگرد وغبار افزایش یافت
سلامت نیوز : رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد وغبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهاجرت از استان های پرگرد و غبار افزایش یافته است ازاین رو دولت باید ازاستان ها و شهرهایی كه تحت تاثیر این پدیده هستند، حمایت كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ داریوش گل علیزاده اظهار داشت: عوامل مختلفی همچون توفان شن و گرد و غبار كه نتیجه پدیده ریزگردهاست موجب تسریع مهاجرت در جنوب غرب و غرب كشور شده است بنابراین باید برای مهار ریزگردها با مشاركت كشورهای منطقه و در قالب برنامه منطقه ای و با همكاری سازمان ملل اقدام شود.

رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد و غبار افزود: با یك برنامه ریزی پنج ساله منطقه ای و تامین اعتبارات مورد نیاز، بدون شك مشكل ریزگرد حل خواهد شد. تشكیل صندوق مالی مشترك منطقه ای با مشاركت كشورهای متاثر از گرد و غبار تاثیر به سزایی در حل این مشكل خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد : هر كشوری باید مقداری اعتبار به این صندوق اختصاص دهد . پس از تصویب طرح جامع مقابله با گرد و غبار و خشكسالی، هركشور می تواند هزینه اجرای این طرح را به این صندوق پرداخت كند.

رییس دبیرخانه منطقه ای مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: ایران محورهایی همچون ایجاد سامانه سنجش، ‌هشدار و پیش آگاهی گرد وغبار،‌ ایجاد طرح مقابله با بیابان زایی و مقابله با آثار پدیده گرد وغبار، ‌حفظ و احیای تالاب ها، اكوسیستم های آبی، خشكی و حساس برای مقابله با پدیده گرد و غبار را به یونپ (برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ) پیشنهاد داد كه بر این اساس هر كشوری باید كانون های بحرانی گرد و غبار خود را شناسایی و به یونپ اعلام كند.

وی گفت: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار و طرح الزام دولت به حمایت از استان های تحت تاثیر گرد و غبار در مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط بررسی شد. این طرح سپس برای بررسی بیشتر به كمیسیون كشاورزی ، آب و منابع طبیعی ارایه شد و قرار است به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha