سلامت نیوز : کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح برخی روش‌های محافظت از پوست نوزادان در مقابل اشعه‌های مضر خورشید گفت: کرم‌های ضد آفتاب برای نوزادان زیر شش ماه توصیه نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی مکارمی امروز در جمع خبرنگاران گفت: حفاظت از پوست کودکان به‌ویژه نوزادان زیر شش ماه موضوع مهمی است که والدین باید آن را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه سالم ماندن پوست در سنین پایین نقش بسزایی در سلامت پوست در سنین بالاتر دارد، افزود: اگر چه کرم‌های ضد آفتاب استاندارد در حفاظت پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید بسیار موثر هستند اما به طور کلی استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای نوزادان زیر شش ماه توصیه نمی‌شود.

کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح برخی روش‌های حفاظت از پوست نوزادان و کودکان ادامه داد: برای حفاظت از پوست نوزادان زیر شش ماه در برابر آفتاب، استفاده از ضد آفتاب مناسب نبوده و باید از پوشش پارچه‌ای نازک استفاده شود.

وی تصریح کرد: کرم ضد آفتاب زینک‌اکسید برای حفاظت از پوست نوزادان زیر شش ماه توصیه می‌شود.

ضدآفتاب‌های الکل‌دار برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست

مکارمی همچنین به وجود ترکیبات الکل در برخی ضدآفتاب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از این ضدآفتاب‌ها برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست و ممکن است منجر به تحریک پوست کودک شود.

وی ادامه داد: لازم است کرم‌های ضد آفتاب را هر سه ساعت یک‌بار تعویض کرد تا کارایی بهتری در حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید داشته باشند.

کارشناش بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عمده ضدآفتاب‌ها به صورت محلول در آب بوده و با شست‌وشو و تعریق پاک می‌شوند.

وی تصریح کرد: مناطق شنی مانند کنار دریا و مکان‌های پوشیده از برف، 80 درصد از اشعه آفتاب را بازتاب می‌دهند و بهتر است اصول حفاظت در برابر خورشید را در این شرایط بیشتر رعایت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha