چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 81775

پوست درخت عناب در جلوگیری از خونریزی مؤثر و میوه آن خون را تصفیه می كند.

عناب بخورید تا زكام نشوید
سلامت نیوز : دكتر محمد فرجامی، متخصص رژیم درمانی و تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عناب دارای آب، پروتئین، چربی مواد معدنی و آهن، كربوهیدرات، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C و كاروتن است.

وی افزود: پوست درخت عناب در جلوگیری از خونریزی مؤثر و میوه آن، خون را تصفیه و به هضم غذا كمك می كند.این متخصص اظهار داشت: مصرف روزانه (یكبار) آب تازه میوه عناب همراه با فلفل برای جلوگیری از سرماخوردگی و آ‌نفلوانزا بسیار مفید است.

فرجامی، تصریح كرد: همچنین، پوست این درخت در رفع اسهال، اسهال خونی و گاز معده بسیار مؤثر و دم كرده پوشش درونی پوست درخت به عنوان مسهل برای درمان یبوست مصرف می شود.

وی خاطرنشان كرد: دم كرده برگ تازه آن همراه با نمك و غرغره آن برای گلودرد، التهاب دهان و خونریزی لثه مفید و ضماد برگ آن برای بیماری های پوستی مانند جوش ها، دمل های بزرگ، ورم های چركی و حتی گل مژه مؤثر است.

شایان ذكر است، ضماد برگ عناب همراه با آب لیمو در درمان نیش عقرب نیز استفاده می شود.همچنین، دم كرده برگ آن به عنوان شوینده زخم و عفونت ها استفاده می شود.خمیر برگ این گیاه موجب تقویت و افزایش رشد موها و پیشگیری از سفیدی مو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha