پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
سلامت نیوز : استرس های بیش از حد عاطفی، روانی و کاری، احتمال مرگ ناگهانی را افزایش می دهد و در مواردی خیلی سریع قلب دچار ایست ناگهانی می شود و به قول قدیمی ها، فرد دق مرگ می شود.

دکتر عباس آزاده جو عضو هیئت مدیره انجمن پرستاری قلب ایران با بیان این مطلب در حاشیه برگزاری ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی به خراسان گفت: قلب سالم در اثر استرس های بیش از حد عاطفی، روانی و کاری، مستعد مرگ های ناگهانی می شود.

افرادی که در درون خود، احساس نشاط نمی کنند و روان رنجوری دارند هنگامی که تحت فشارهای متعدد ناشی از محیط کار قرار می گیرند و یا دچار استرس های عاطفی می شوند، در معرض خطر ایست قلبی قرار می گیرند. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: عروق کرونر این افراد سالم است اما آن ها دچار سکته، ایست و یا شوک قلبی می شوند و جان خود را از دست می دهند. معمولا این افراد نه فشار خون بالایی دارند و نه چربی و نه دیابت؛ حتی سیگار هم نمی کشند. آزاده جو تاکید کرد: این مرگ ناگهانی همان چیزی است که قدیمی ها به آن دق مرگ می گفتند. وی با اشاره به این که، مطالعات ژاپنی ها موضوع «دق مرگ شدن» را اثبات کرده است، بر صمیمانه و عاشقانه زندگی کردن تاکید کرد و افزود: بین قلب و روح انسان ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. قلب فردی که از نظر روحی و روانی تحت استرس های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی قرار می گیرد، مستعد مرگ ناگهانی می شود و قلبش زود از کار می افتد.

وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده میزان پتاسیم در بدن این افراد پایین می  آید، قلبشان بیقرار و دچار آریتمی می شود. سرعت عملکرد قلب این افراد هنگامی که در محیط های پراسترس قرار می گیرند از حالت تعادل خارج می شود و با سرعت بیش از اندازه و یا با سرعت بسیار کم می تپد. قلبی هم که در شرایط پراسترس تند می زند، در واقع دچار پرفشاری قلب و افزایش ضربان قلب می شود. آزاد ه جو افزود: امروزه در جامعه شاهد مرگ افراد در سنین کمتر از ۴۰ سالگی هستیم و مرگ جوانان در جامعه به خوبی نمایانگر این موضوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha