پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
سلامت نیوز : تغییرات چه مثبت چه منفی برای تمام افراد در هر سنی استرس آور است. با نزدیک شدن به ماه مهر و شروع به کار مدارس، باید کم کم برنامه های آموزشی را جایگزین برنامه های تابستانی کرد. عادت هایی مانند دیر به خواب رفتن، دیرهنگام از خواب بیدار شدن و... را باید رفته رفته کنار گذاشت تا با شروع فصل مدارس، به مشکلی برنخورد.در این ایام علاوه بر کودکان، والدین نیز مجبورند تغییراتی در برنامه روزانه شان ایجاد کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ هماهنگ کردن زمان کاری با زمان رفت و آمد دانش آموز، افزایش هزینه و نگرانی از وضعیت کودک در مدرسه و مواردی از این قبیل برای والدین استرس زاست.درباره راهکارهای کاهش استرس در ایام آغاز سال تحصیلی با دکتر نسرین امیری، فوق تخصص و روانپزشک کودکان و نوجوانان گفت و گو کردیم. وی می گوید: برخی از خانواده ها نمی توانند به راحتی از بچه های خود جدا شوند؛ این موضوع بیشترین مشکل را به وجود می آورد. در واقع برخورد والدین باعث می شود که بچه ها احساس کنند که محیط بیرون از خانه، محیط امنی نیست و این که اگر در خارج از منزل باشند، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

بنابراین والدین باید به کودک آموزش دهند که چگونه در محیط بیرون از خانه از خود محافظت کند. یکی از کارهای مهم این است که به بچه ها اطمینان دهیم که بسیاری از افراد بیرون از منزل، مانند ما هستند. وی درباره دانش آموزان کلاس اولی گفت: به عنوان مثال باید آنها را با خانم ناظم آشنا کنید تا اضطرابشان از بین برود.وی تأکید کرد: بچه ها آن طور که والدین فکر می کنند مشکلی ندارند. در مورد کودکی که از رفتن به مدرسه امتناع می کند، باید به رفتار والدین او توجه کرد و دید چگونه برخورد می کنند. معمولاً این والدین اضطراب دارند و نگران مدرسه رفتن کودک اند، خانواده ها در تابستان بیش از حد برنامه های روزانه دانش آموزان را تغییر می دهند، در حالی که نباید الگوی خواب بیش از یک ساعت به هم بخورد تا در ایام تحصیلی کودک بتواند به راحتی به برنامه خواب قبلی خود بازگردد. اما دیر خوابیدن و دیر از خواب بیدار شدن باعث می شود دانش آموز در ایام مدرسه مشکل پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha