وزیر بهداشت درباره آینده پزشک خانواده سخن گفت و از مذاکره برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و تشکیل کارگروهی برای بررسی آسیب‌های آن خبر داد.

وزیر بهداشت پاسخ داد: امسال گذر پزشک خانواده به تهران می‌افتد؟
سلامت نیوز: وزیر بهداشت درباره آینده پزشک خانواده سخن گفت و از مذاکره برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و تشکیل کارگروهی برای بررسی آسیب‌های آن خبر داد.

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از جمله تکالیف برنامه پنجم توسعه است و موظف به اجرای آن هستیم، عنوان کرد: پزشک خانواده باید طبق قانون اجرا شود.

وی ادامه داد: کشور به پزشک خانواده نیاز دارد، همه ما باید از آن حمایت کنیم، اما این امر باید با تدبیر همراه باشد.

وزیر بهداشت در توضیح وضعیت فعلی اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح اکنون در استان‌های فارس و مازندران در حال اجراست اما علت اینکه به طور کامل در کشور به اجرا در نیامده این است که به دنبال رشد اعتبارات پزشک خانواده بودیم اما اعتبارات را نیز به وزارت بهداشت ندادند. در واقع از 2000 میلیارد تومان اعتبار پزشک خانواده، تنها 50 میلیارد تومان را اختصاص داده‌اند و با 50 میلیارد هم نمی‌شود طرح را در تمام کشور به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که اعتبار دریافت کرده‌ایم می‌توانیم کار را پیش ببریم. اکنون اعتباری که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است کفاف دو استان را می‌دهد که وزارت بهداشت هم از اجرای آن در این دو استان (مازندران و فارس) کاملا حمایت می‌کند.

هاشمی با اشاره به ضرورت فراهم شدن اعتبارات لازم رای اجرای طرح، گفت: در حال مذاکره برای تخصیص اعتباراتیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده در هفت استان دیگر که تهران هم جزو آن‌هاست، اسما راه‌اندازی شده است، گفت: اما این طرح در عمل با اشکالات زیادی مواجه است. به همین خاطر گروهی را موظف کرده‌ایم طرح را آسیب شناسی کنند و اکنون منتظر نتیجه آن هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha