جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 81833
سلامت نیوز:‌ فوق تخصص غدد کودکان گفت: دیابت کودکان پر سر و صداست و عوارض آن به صورت حاد مثل تند تند نفس زدن، بی‌حالی، از دست دادن آب بدن یا پرنوشی، پر ادراری و از دست دادن وزن، خود را نشان می‌دهد.

علی ربانی در گفت وگو با فارس، اظهارداشت: اندازه‌گیری قند خون، به طور روتین برای کودکان ضرورت ندارد چرا که دیابت در کودکان خیلی سریع خود را نشان می‌دهد.

فوق تخصص غدد کودکان گفت: دیابت کودکان خیلی پر سر و صداست و به صورت حاد خود را نمایان می‌کند برخلاف دیابت بزرگسالان که ممکن است سالها بالا باشد و خود فرد متوجه آن نشود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد: یک چهارم کودکان دچار اسیدوز می‌شوند؛ اولین علائم دیابت در این دسته از کودکان تند تند نفس زدن، بی‌حالی، از دست دادن آب بدن و قند خون بالاست.

فوق تخصص غدد کودکان ادامه داد: سه چهارم کودکانی به صورت پرنوشی، پر ادراری، لاغر شدن و از دست دادن سریع وزن، علامت دارند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران دیابت نوع یک که مخصوص کودکان است ممکن است در بزرگسالان اتفاق بیفتد و بالعکس، دیابت نوع دوم که مخصوص بزرگسالان است ممکن است در کودکان دیده شود.

ربانی تاکید کرد: اگر دیابت عارض شد قند خون بیمار باید به کرار چک شود تا در درمان لحاظ شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقش تغذیه را در دریابت کودکان نقش عمده‌ای ندانست و افزود: ژنتیک هم در دیابت بزرگسالان دخالت دارد و خودآزاری بدن کودک تنها زمینه ساز دیابت کودکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha