سلامت نیوز: گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرک‌های داخلی دستور ترخیص فوری اقلام دارویی مربوط به بنیاد امور بیماری‌های خاص با رعایت کامل مقررات مربوطه را صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در بخشنامه فرود عسگری، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران به گمرک‌های کشور آمده است: حسب دستور رئیس کل گمرک و پیرو بخشنامه 182926/91/307/12424/73/325 مورخ 2/10/91 پیگیری و چنانچه اقلام دارویی بنام بنیاد امور بیماری‌های خاص در آن گمرک موجود باشد نسبت به ترخیص آن با رعایت کامل مقررات تسریع کنند.

پیشتر فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در نامه‌ای خطاب به رئیس کل گمرک ایران نوشته بود: "به استحضار می‌رساند بیماران هموفیلی که بالغ بر 7500 نفر در کشور هستند، در اثر کوچکترین ضربه یا صدمه‌ای دچار خونریزی می‌شوند و اگر به سرعت تحت تزریق فراورده‌های جایگزین قرار نگیرند دچار معلولیت و حتی مرگ می‌شوند. متاسفانه در حال حاضر بیماران هموفیلی با کمبود بسیار شدید فاکتورهای انعقادی 8 و 9 خون مواجه هستند.

با توجه به موجودی نزدیک به صفر این داروها در کشور و پس از پیگیری‌های این بنیاد اطلاعاتی حاصل شد که حدود 5000 عدد از اقلام مذکور در گمرک‌ها موجود بوده اما بنا به دلایلی تاکنون ترخیص نشده است.

خواهشمند است با توجه به در خطر بودن جان هموطنانمان دستور فرمایید اقدام عاجل معمول شود."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha