جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 81877
سلامت نیوز: گاهی نشانه های عجیب یا اتفاقات عجیبی در این رابطه رخ می دهد که دهان انسان از شنیدن آنها باز می ماند.

 درد کمر، شکم بزرگ، قوزک ورم کرده، صورت براق، موهای نازک و براق و میل شدید برای خوردن همه نشانه های بارز بارداری هستند. تقریبا بیشتر خانم ها در طول بارداری این نشانه ها را از خود بروز می دهند. اما گاهی نشانه های عجیب یا اتفاقات عجیبی در این رابطه رخ می دهد که دهان انسان از شنیدن آنها باز می ماند.

۵. جنین در شکم جنین


این اتفاق بسیار نادر است اما دنیای پزشکی شاهد چنین رویدادی بوده است. دوقلوهایی که یکی از آنها در شکم جنین دیگر رشد می کند. این مساله بسیار وحشتناک به نظر می رسد. جنینی که در قل دوم خود زندگی می کند در واقع زندگی انگل‌گونه در پیش گرفته است. این اتفاق در دوقلوهای همسان که هر دو از یک تخمک به وجود می آیند، رخ می دهد. در سه ماهه نخست فرایند جدا شدن به درستی پیش نمی رود و مثلا ممکن است موجب به هم پیوستن دوقلوها بشود. اما از همه عجیب تر اینکه شاید موجب شود یکی از جنین ها توسط بندناف جنین دیگر جذب شود و در شکم جفت خود رشد کند.

پیش از جذب، جنین ها رشد چندانی نداشته اند و چیزی غیر از توده ای سلول نیستند و شاید فقط بخشی از اعضای بدن را داشته باشند. این مساله همچون تومور و باعث زنده ماندن دوقلوها می شود. جنین داخلی شکم دیگر، از خون دوقلوی خود تغذیه می کند. این جنین ها اصولا زمانی تشخیص داده می شوند که نوزاد میزبان، دچار دردهای شکمی می شود. این وضعیت حتی شاید تا ماه ها پس از تولد کودک هم تشخیص داده نشود!

۴. نمی دانستم باردار هستم!


در سال ۲۰۰۸ میلادی، الیزابت پابلت، وزنه بردار شیلیایی، هنگام تمرین آماده سازی برای شرکت در مسابقات وزنه برداری ، فرزند خود را به دنیا آورد! مساله عجیب این است که این ورزشکار از بارداری خود آگاه نبوده است. در طول تمرین ها او احساس درد و ناراحتی می کند و پس از زمان بسیار کوتاهی، یک کودک ۱.۲۰ کیلوگرمی به دنیا می آورد. این کودک، سه ماه زودتر از موعد به دنیا آمده بود.

همیشه خانم هایی که قصد باردار شدن دارند هر ماه منتظر اعلام این خبر خوشحال کننده به اطرافیان خود هستند. اما بعضی ها هم هستند که از بارداری خود آگاهی ندارند. این ناآگاهی محدود به هفته های اول یا ماه نخست نمی شود، آنها چندین ماه باردار هستند و خود از این موضوع مطلع نیستند.

این ناآگاهی دلایل مختلفی دارد. یکی از آنها آزمایش های خانگی است که احتمال خطا دارند. به طور مثال، اگر تازه باردار شده باشید هنوز هورمون ها بارداری در بدن ترشح نشده اند و تست ها این مساله را نشان نمی دهند. برخی از خانم ها عادت ماهانه نامنظمی دارند و عقب افتادن آن را به بارداری تعبیر نمی کنند. یا حتی بعضی هاحتی در بارداری هم پریود می شوند.

شاید نشانه هایی همچون یبوست، دمدمی مزاج و حساس شدن و نفخ معده را بتوان به مسایل دیگر ارتباط داد، اما اضافه وزن و بزرگ شدن شکم چه می شود؟ بسیار عجیب است که برخی ها متوجه بارداری خود نمی شوند.

۳. من فکر می کردم حامله هستم


خیلی جالب است بدانید، بعضی از مردها ادعا می کنند در طول بارداری همسران خود احساسات مشابه آنها همچون تهوع های صبحگاهی، شکم بادکرده، نفخ، یبوست و حساسیت و زودرنجی را تجربه می کنند. به این مساله، «بارداری سمپاتیک» یا عارضه « Couvade » می گویند.

برخی از خانم ها در همان هفته های اول دچار سقط می شوند. این افراد بارداری کامل ندارند. به این مفهوم که جفت در رحم آنها شکل می گیرد، هورمون های بارداری ترشح می شوند و مادر تصور می کند باردار است اما واقعیت این است که هیچ جنینی وجود ندارد. پس از ماه سوم رحم بیمار خودش را نشان می دهد و فرد تصور می کند فرزندش سقط شده است.

بارداری شیمیایی نیز از دیگر موارد نادر و عجیب است که زنان به اشتباه تصور می کنند باردار هستند. در طول بارداری شیمیایی، تخمک رشد می کند و در دیواره رحم می نشیند و به میزان کمی هورمون های باروری ترشح می شود. به همین دلیل، آزمایش های خانگی بارداری را مثبت اعلام می کنند در صورتی که هیچ جنینی وجود ندارد.

۲. سندروم مخفی شدن جنین دوم


بر اساس آماری که در طول ۲۰ سال گذشته انجام شده است، زنان آمریکایی احتمال بسیاری برای بارداری چندقلو دارند و ۹۵ درصد آنها دوقلوزایی است. امروزه بیش از ۳ درصد بارداری ها دوقلو، سه قلو و بیشتر هستند.

افرادی که مدت ها منتظر بارداری بوده اند احتمالا از شنیدن دوقلو بودن فرزندان خود بسیار خوشحال می شوند زیرا پس از چندین ماه یا چند سال به طور همزمان صاحب دو فرزند یا بیشتر شده اند. اما این مساله شاید تا هفته دوازدهم بارداری مشهود نباشد. یعنی تا پیش از سه ماهگی جنین دوم دیده نمی شود و وجود آن را نمی توان احساس کرد. به این حالت سندروم مخفی شدن جنین دوم می گویند.

این ناهنجاری ناشناخته است و پزشکان فقط نظریه هایی در این رابطه دارند. از جمله اینکه شاید جنین دوم کروموزم ناهنجار داشته باشد، یا ممکن است در نتیجه مشکلات پیوند ایجاد شده باشد. در طول این ناهنجاری که تا ماه سوم ادامه دارد، بدن مادر اغلب سیالات و بافت های پیوندی را جذب می کند و جنین سالم و زنده باقی می ماند.

۱. بارداری مردان


آیا داستان «توماس بیتی»، مردی که باردار شد و فرزند خود را به دنیا آورد، شنیده اید؟

بیتی، یک مرد دوجنسیتی است. او به طور ذاتی زن متولد شده است اما ظاهر مردانه دارد. تغییر جنسیت یک پروسه طولانی و پردردسر دارد. بیتی نیز حدود ده سال طول کشید تا به یک مرد کامل تغییر جنسیت بدهد. این پروسه شامل تشخیص بیماری، تشخیص ناهنجاری های جنسیتی، روان درمانی، تجربه زندگی واقعی، جایگزینی هورمون ها و جراحی بوده است.

زنان دوجنسه ای که می خواهند مرد شوند باید چندین جراحی روی بدن خود انجام دهند. از جمله آنها باید به برداشتن رحم و واژن و جایگزینی آنها با اندام مردانه اشاره کرد. اما بیتی تصمیم گرفت تا ارگان های زنانه خود را حفظ کند زیرا تصور می کرد شاید روزی تمایل داشته باشد بچه دار شود. و این کار را انجام داد و اکنون نیز منتظر تولد فرزند سوم خود است.
منبع : افکارنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha