جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 81878
سلامت نیوز: محققان در بررسی‌های جدید خود هشدار دادند: داشتن وسواس برای تمیز و پاکیزه بودن خطر ابتلا به زوال عقلی را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان همچنین در مطالعات اخیر خود به ارتباط میان زندگی در کشورهای ثروتمند و میزان ابتلای ساکنان آن‌ها به بیماری آلزایمر پرداختند.

در این مطالعه آمده است: مردمان کشورهایی که استطاعت مالی بیشتری برای رعایت پاکیزگی دارند بیشتر به آلزایمر و زوال عقلی مبتلا می‌شوند. بنابراین مردم انگلیس و دیگر کشورهای توسعه یافته حدود 10 درصد بیشتر از مردم ساکن در کنیا و کامبوج به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

محققان معتقدند «فرضیه‌ پاکیزگی» علت این تفاوت است. در این نظریه آمده است که دنبال کردن سبک زندگی همراه با رعایت افراطی بهداشت، سیستم ایمنی بدن را از حالت تعادل خارج می‌کند و توانایی بدن را برای مقابله با بسیاری از آلودگی‌ها از بین می‌برد.

محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کمبریج گفت: بررسی اطلاعات پزشکی از 192 کشور نشان می‌دهد در مناطقی که افراد کمتری در معرض عفونت هستند تعداد بیشتری بیمار مبتلا به آلزایمر وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، عدم تماس کافی با آلودگی‌ها از رشد گلبول‌های سفید خون که عامل کلیدی سیستم ایمنی است، می‌کاهد. این عدم تعادل همچنین با بروز نوعی التهاب مشاهده شده در مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha