پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8189

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: در حال حاضر انجمن متخصصین پوست ایران با همكاری سازمان بهداشت جهانی مبادرت به ساخت واكسن سالك كرده است.

یحیی دولتی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان افزود: هم اكنون بیش از 20 مرحله از طرح تحقیقاتی ساخت واكسن سالك می‌گذرد، اما هنوز به نتیجه دلخواه و قابل ارائه به جامعه پزشكی نرسیده‌ایم.
وی با بیان اینكه ساخت واكسن مراحل پیچیده پژوهشی را می‌طلبد كه مستلزم صرف زمان زیادی است، خاطرنشان ساخت: هم زمان با ایران ساخت واكسن سالك در كشور برزیل و ونزوئلا نیز در حال بررسی است.
رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، سكوت را تنها پاسخ به میزان اعتبارات تخصیص یافته از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی كشور دانست و گفت: درحال حاضر 10 طرح تحقیقاتی در انجمن پوست ایران در دست اجرا و بررسی است.
وی با اعلام اینكه درمان صد درصد برای بیماری پوست و سالك در كشور وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: هم‌اكنون روش‌هایی به منظور پیشگیری از بیماری پوست و سالك در سطح كشور در حال اجراست.
دولتی گفت: متاسفانه شیوع فزاینده بیماری سالك در كشور، این بیماری را بومی ایران كرده است.
وی با اعلام اینكه اصفهان با داشتن جمعیت 70 درصدی بیماری پوست و سالك در بین استان‌های فارس، خراسان و خوزستان، مقام اول را دارد، تصریح كرد: بیماری سالك در استان‌های آذربایجان، گیلان و مازندران وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha