رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: بومی شدن بیماری سالك در ایران و به خصوص در مناطقی از استان اصفهان با توجه به مشكلات درمانی موجود سبب بروز خسارات متعددی برای جامعه پزشكی كشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، شاهین شیرانی امروز در سومین كنگره سراسری تازه‌های بیماری های پوستی و سالك اصفهان افزود: پزشكان در درمان بسیاری از بیمار‌ی‌های انسان با سئوالات و ابهامات زیادی روبرو هستند و دراین میان ابهامات موجود در بیمار‌ی‌های پوست نسبت به دیگر بیمار‌ی‌ها بیشتر است و همین امر سبب اشكال در درمان كامل آن شده است.
وی ادامه داد: نقش عوامل ایمونولوژی، ژنتیك و عفونی در بروز بیمار‌ی‌های پوستی از پیچیدگی های این رشته از طب است كه نیاز به تحقیق و كاوش در این حیطه را ضروری می سازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اعلام كرد: بیماری سالك هنوز از معضلات بهداشتی كشورما و حدود 80 كشور دنیا است.
شیرانی بیان داشت: روش‌های نوین درمانی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیمار‌ی‌های پوستی سبب تحول و پیشرفت شگرف دراین رشته شده و جایگاهی بس ارزنده برای این رشته فراهم نموده است.
وی از افزایش قیمت داروهای درمانی پوست و سالك و گران قیمت بودن دستگاه های لیزری كه عمدتا برای زیبای استفاده می شود ابراز تاسف كرد و متذكر شد: داروخانه های سطح كشور نباید تنها فروشنده داروهای شركت های چند ملیتی باشند و با فروش این داروها در داخل كشور بازار گرمی به راه اندازند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان اینكه در برخی موارد داروها بیش از اینكه تاثیر مثبت بر درمان بیماری داشته باشد تنها یك اسم درمان را برخود زده اند گفت: تبلیغات مخرب و سوء برخی از روزنامه ها درحوزه زیبایی و پوست و مو شأن حرفه پزشكی را زیر سئوال برده است.
وی با اظهار اینكه جامعه پزشكی كشور نشخوار كننده علم غرب نیست، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در سال های اخیركشوردر حوزه علم پزشكی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است به گونه ای كه در برخی حوزه ها به عنوان كشور پیشرو و الگو معرفی شده ایم.
شیرانی خاطرنشان ساخت: درحال حاضر مركز تحقیقات پوست و سالك در پیشبرد اهداف در سطح كشور و منطقه نقش سازنده ای داشته است و به گونه ای كه برای چهارمین سال به صورت متوالی عنوان مقام برتر را درجشنواره رازی از آن خود كرده است.
سومین كنگره سراسری تازه های بیمار‌ی‌های پوستی و سالك و چهل و چهارمین همایش سراسری تازه های پزشكی و پیرا پزشكی اصفهان از 23 تا 25 آبان ماه در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha