پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8191

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در چند سال اخیر در زمینه دانش سلولهای بنیادی موفقیت های زیادی کسب کرده ایم .

به گزارش سلامت نیوز ، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سومین کنگره سراسری بیماری های پوست و سالک اصفهان گفت : بر اساس قانون تامین و ارتقاء سلامت جامعه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و با توجه به اینکه سلامت حق مردم است این موضوع کار را دقیق تر و حساس تر می نماید و موظف این که برای سلامتی مردم هزینه کنیم .
شاهین شیرانی تصریح کرد : با توجه به منابع محدود در بخش سلامت باید تلاش کنیم تا خدمات به صورت عادلانه و ارزان از طریق نظام خدمات سطح بندی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در مرکز پوست و سالک دانشگاه اصفهان در زمینه سلول های بنیادی اظهار داشت: طی چند سال اخیر در زمینه بهره گیری از دانش سلولهای بنیادی به موفقیت های خوبی دست یافته ایم به خصوص در درمان بیماریهای پوستی و سالک که این بیانگر همت و تلاش محققان و متخصصان ایرانی در استفاده از علوم جدید برای درمان و پیشگیری از بیماری ها است.
شیرانی با اشاره به اینکه 80 درصد از بیماران سوختگی پذیرفته شده در اصفهان از دیگر استان های کشور اند گفت :در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت متخصصان و پژوهشگران ایرانی در استفاده از سلولهای بنیادی برای درمان سوختگی نیز خواهیم بود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت : با توجه  به اینکه داروهایی که در درمان بیماریهای پوستی استفاده میشود بسیار گران اند جز ساختار بیمه ای نیستند گفت متخصصان موظف اند در صورت موثر نبودن دارو برای درمان بلافاصله این آگاهی را به بیماران بدهند چرا که پزشکان امین مردم هستند.
محمد علی نیلفروش زاده دبیر علمی همایش بیماریهای پوستی و سالک گفت : به صورت سخنرانی  125 مقاله در مدت سه روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی و پوستر از سوی متخصصان و پژوهشگران ارائه خواهند شد.
نیلفروش زاده یکی از ویژگیهای این همایش را حضور متخصصین رشته های داخلی عفونی و اطفال و روان پزشکی دانست  و تصریح کرد همزمان با برگزاری این همایش پانل های مرتبط با پوست در زمینه بیماریهای روان پزشکی و پوست و بیماریهای عفونی و پوست ، بیماریهای اطفال و پوست و بیماریهای داخلی و پوست نیز برگزار میشود.
وی برگزاری این گونه همایش ها را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و افکار میان متخصصان و پژوهشگران داخل و خارج کشور دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha