سلامت نیوز : بر اساس دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎی ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن متقاضیان می توانند مدارک خود را در مدت یک ماه فرصت ثبت نام به صورت اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ اسکن و سپس ارسال کنند. دارا بودن دانشنامه كارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشكی، داروسازی، دامپزشكی و علوم آزمایشگاهی از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در دانشگاه مجوز تحصیلی برای آنان صادر نمی شود و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست. فارغ التحصیلان دوره دكتری مجاز به شركت مجدد در این آزمون نیستند.

دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دور ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. مدت تحصیل در مقطع دكتری Ph.D حداكثر شش سال است. دانشجویان ترم آخر كارشناسی ارشد و دكتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 3 اسفندماه 92 مجاز به شركت در آزمون هستند.

داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در یک رشته هستند و در رشته هایی كه بیش از یک محل، ظرفیت پذیرش داشته باشد داوطلب در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول آزمون می تواند به ترتیب اولویت، نسبت به انتخاب چند محل اقدام کنند.

داوطلبانی كه در آزمون دكتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی 92-91 شركت كرده، پذیرفته شده اند و در دانشگاه ثبت نام نكرده اند و یا انصراف داده اند مجاز به شركت در این آزمون نیستند در غیر این صورت مسئولیت عواقب آن برعهده خود داوطلبان خواهد بود. این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شعب بین الملل كه اقدام به ثبت نام و یا شروع به تحصیل در شعب مربوطه نکرده اند، نمی شود.

آزمون شامل دو مرحله كتبی ( 70 درصد) و مصاحبه (30درصد) است. آزمون كتبی بصورت تستی برگزار می شود. از داوطلبانی كه در آزمون كتبی مرحله اول حدنصاب لازم را با توجه به سهمیه مربوطه كسب كرده باشند به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون شفاهی مرحله دوم دعوت به عمل خواهد آمد. در رشته اخلاق پزشكی در مرحله اول سه برابر جهت مصاحبه اعلام می شود.

در این دوره 58 رشته تخصصی پزشکی وجود دارد که داوطلبان می توانند در آن آزمون بدهند. بینایی سنجی، تاریخ علوم پزشكی، سیاست های غذا و تغذیه، مدیریت تحقیقات و فناوری در نظام سلامت از جمله رشته های جدید در این دوره هستند.

انتقال و جابجایی در مقطع دكتری تخصصی (Ph.D) ممنوع است. آزمون كلیه رشته ها بصورت متمركز توسط مركز سنجش آموزش پزشكی در 9 شهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، اهواز، كرمان و كرمانشاه انجام خواهد شد. ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم 315 هزار ریال است که از ﻃﺮﻳﻖ ﻛﺎرت ﻫﺎی ﺷﺘﺎب به صورت اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ قابل پرداخت خواهد بود.

آزﻣﻮن ورودی دوره دﻛﺘﺮی ﺗﺨﺼﺼﻲ (Ph.D ) رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻮم ﭘﺎﻳﻪ ﭘﺰﺷﻜﻲ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ،ﻃﺐ ﺳﻨﺘﻲ ،ﺗﺎرﻳﺦ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ، ﻣﻮاد دﻧﺪاﻧﻲ، ﺳﻼﻣﺖ دﻫﺎن و دﻧﺪاﻧﭙﺰﺷﻜﻲ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ 92 -93 روز 16 آبان 92 برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha