پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8192

دبیر سومین کنگره سراسری پوست و سالک گفت:همایش سراسری تازه های پوست و سالک در دانشگاه اصفهان با هدف ارائه جدیدترین مطالب در زمینه سالك و بررسی و تبادل نظر در مورد آخرین دستاوردهای علم درماتولوژی برگزار میشود

1- در مورد همایش بیماریهای پوستی كه در اصفهان برگزار می شود توضیح دهید.
 این همایش تحت عنوان سومین همایش سراسری تازه های بیماریهای پوستی و سالك می باشد كه هر 2 سال یكبار توسط مركز تحقیقات بیماریهای پوستی و سالك در دانشگاه اصفهان برگزار
می شود و همانطوریكه از نام همایش بر می آید این سومین بار است كه برگزار می گردد.
2- هدف از برگزاری این كنگره چیست؟
هدف از برگزاری این كنگره بررسی و تبادل نظر در مورد آخرین دستاوردهای علم درماتولوژی و همچنین ارائه جدیدترین مطالب در زمینه لیشمانیوز جلدی یا سالك می باشد بخصوص كه اصفهان یك منطقه هیپرآندمیك از نظر سالك محسوب می شود و رل برجسته ای را در زمینه پیشگیری و تشخیص و درمان این بیماری دارد.
3- در مورد شركت كنندگان در این همایش توضیح دهید.
این كنگره در سطح كشوری برگزار شده و كلیه متخصصین پوست در سطح كشور و علاوه بر آن پزشكان عمومی و نیز سایر رشته های در ارتباط با بیماریهای پوستی از جمله داروسازان و پاتولوژیست ها، انگل شناسان و سایر رشته های علوم پایه در سراسر كشور می تواند در این كنگره شركت كنند و برای همه رشته های مربوطه امتیاز بارآموزی دارد. لازم به ذكر است كه برگزاری این همایش در سالهای قبل با استقبال وسیع و شركت فعال بسیاری از پزشكان كشور روبرو بوده و در سال جاری نیز تعداد مقالات ارسالی بسیار قابل توجه و تعداد ثبت نام شدگان نیز زیاد و رو به افزایش می باشد.
تعداد 130 مقاله ارسال گردید كه تمامی آنها در جلسه كمیته علمی همایش توسط اساتید پوست بررسی و بیش از 50 عدد آن بصورت ارائه سخنرانی و بقیه بصورت ارائه پوستر مورد قبول واقع گردیدند.

4- آیا علاوه بر مقالات سخنرانی های دیگری هم انجام می شود؟
بله. علاوه بر ارائه مقالات منتج از فعالیت های پژوهشی بیش از 20 سخنرانی اصلی در زمینه های مختلف درماتولوژی از جمله بیماریها و علاوه برآن مسائل و مشكلات زیبایی و بهداشت پوست و مو توسط اساتید برجسته كشوری و نیز چند تن از اساتید خارجی ارائه می گردد.
از جمله برنامه های جانبی :
برنامه تور تفریحی بازدید از مناطق تاریخی اصفهان، ضیافت شام در باغ شهرداری در شب اول برگزاری كنگره و ضیافت شام در هتل عباسی همراه با برگزاری اركستر از برنامه های شاد و تفریحی كنگره برای شركت كنندگان و همراهان آنها می باشد.

5- آیا در این كنگره آموزش عملی نیز صورت می گردد؟
بله. در این همایش كارگاههای آموزشی متعدد و متنوع در زمینه های درمانی مثل mohs surgery و كارگاههای جراحی مقدماتی و پیشرفته و در زمینه زیبایی پوست مثل dermal fillers در درمان چین و چروك های صورت و روش های دیگر جوانسازی پوست مثل مزوتراپی و لیزر تراپی برگزار می گردد كه در این كارگاهها انجام این روشها بطور عملی آموزش داده می شود.
6- نحوه ثبت نام و شركت دركنگره چگونه می باشد؟
شركت كنندگان به دو طریق می توانند ثبت نام كنند، یك روش از طریق اینترنت و سابت كنگره
می باشد كه بایستی فرم ثبت نام پر شده و هزینه ثبت نام نیز به شماره حسابی كه در سایت اعلام شده واریز گردد و در روز اول كنگره فیش مربوطه را ارائه داده و كارت و كیف كنگره را دریافت نمایند.
روش دیگر ثبت نام در روز اول در محل برگزاری كنگره می باشد در مورد ثبت نام در كارگاهها به علت ظرفیت محدود آنها شركت كنندگان بهتر است در روزهای قبل از كنگره با دبیرخانه در تماس بگیرند و نام خود را جهت شركت در كارگاه مربوطه رزرو كند.
7- در مورد حضور سایر رشته های متخصصی پزشكی در همایش توضیح دهید.
در این همایش از اساتید گروه های داخلی، روانپزشكی، اطفال و بیماریهای عفونی دعوت به عمل آمده كه در جهت ارتباط پوست و بیماریهای پوستی با بیماریهای داخلی، اطفال عفونی و روانپزشكی در سالن ها و پانل های جداگانه ایراد سخنرانی كنند در این ارتباط ما هفت سخنرانی از اساتید  گروه داخلی پنج سخنران از گروه روانپزشكی، چهار سخنران از گروه اطفال و ده سخنران از گروه عفونی داریم كه در زمینه های مربوطه فوق و ارتباط آنها با مشكلات پوستی سخنرانی دارند. این مسئله موجب جذب بسیاری از پزشكان متخصص دیگر گروههای پزشكی جهت شركت در كنگره گردیده است.
قابل ذكر است كه این همایش برای شركت كنندگان گروه های ذكر شده فوق دارای امتیاز بازآموزی می باشد.
8- در خاتمه آیا صحبت دیگری در مورد كنگره دارید.
 همانطوریكه گفته شد این كنگره هر 2 سال یكبار برگزار می گردد و تاكنون در سطح كشوری برگزار گردیده است امید و سعی ما بر آن است كه در سالهای آینده كنگره را در سطح وسیع تر و در صورت امكان در سطح بین المللی برگزار نماییم و بدینوسیله می توانیم تبادل اطلاعات علمی داخل و خارج از كشور را توسعه دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha