شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از ساماندهی ۵ هزار کودک در مراکز ساماندهی کودکان خیابانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ ولی‌الله نصر در نشست خبری صبح امروز خود که در سازمان بهزیستی برگزار شد،‌ با بیان اینکه در حال حاضر 163 مرکز مداخله در بحران در سراسر کشور فعالیت دارد،‌ اظهار داشت: سال گذشته در این مراکز به 30 هزار و 247 نفر خدمات ارائه شد که با افزایش 100 دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی تعداد این خودروها به 300 دستگاه افزایش یافت و بر این اساس توانستیم به 61 هزار و 591 مورد خدمات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از طریق خط 123 اورژانس اجتماعی با 138 مرکز به 524 هزار و 357 تماس پاسخ داده شد که 183 هزار و 584 مورد از آنها تماس مرتبط بود که در مقایسه با سال گذشته تعداد تماس‌های این مرکز بیش از دو برابر رشد داشته است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 37 مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: سال گذشته در این مراکز 5 هزار و 500 کودک ساماندهی شدند و 200 نفر بیمار دارای اختلال هویت جنسی از حمایت‌های لازم برخوردار شدند.

وی افزود: 110 پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد که در محلات مختلف به متقاضیان خدمات لازم ارائه می‌شود که بر این اساس در سال گذشته 290 هزار و 586 مورد مراجعه به این پایگاه‌ها را داشته‌ایم و در نهایت 30 هزار و 759 پرونده تشکیل شده است.

نصر با اشاره به مراکز حامی کودک و خانواده،‌ تصریح کرد: این مراکز در استان‌های خوزستان،‌البرز،‌ همدان،‌تهران و چهار محال و بختیاری در جهت توانمندسازی خانواده‌های کودکان و کاهش آسیب‌ آنان ایجاد شده است که در سال جاری این طرح در مورد کودکان خیابانی به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: 50 درصد کودکان خیابانی اتباع بیگانه و غیر ایرانی هستند که در این زمینه طرحی برای تشکیل کمیته ملی ساماندهی این افراد به همکاری 13 دستگاه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کردند که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: 175 مرکز مداخله در کاهش طلاق وجود دارد که  سال گذشته 88 هزار و 630 مورد رسیدگی به پرونده های طلاق انجام شد که بیشتر آنها منجر به سازش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha