سلامت نیوز : متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: وقتی مفاصل ناحیه کمر، ران(لگن)، زانوها و مچ پا درگیر بیماری مفصلی می‌شوند یا عضلات به هر علتی دچار ضعف شده و قادر به حرکت دادن اندام‌ها نیستند ما از خاصیت ضد وزنی آب استفاده می‌کنیم.

فتانه اکبری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در آب‌درمانی ما از خاصیت بی وزنی اجسام در آب استفاده می‌کنیم تا یک حرکت راحت و کم آسیب برای عضلات و مفاصل به‌وجود آوریم.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: وقتی عضله ضعیف و مفصل آزرده است، ما حمایت بیشتری برای مفاصل می‌خواهیم و آب درمانی در این زمان برای خنثی‌کردن اثر وزن بر روی اندام‌ها کاربرد دارد.

اکبری ادامه داد: وقتی مفاصلی که مسئول تحمل وزن هستند مثل مفاصل ناحیه کمر، ران(لگن)، زانوها و مچ پا درگیر بیماری مفصلی می‌شوند یا اینکه عضلات به هر علتی دچار ضعف شده و قادر به حرکت دادن اندام‌ها نیستند ما از خاصیت ضد وزنی آب استفاده می‌کنیم.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: در آرتروز و دیسک کمر نیز ما از این خاصیت استفاده کرده و فرد را وادار به فعالیت می‌کنیم تا دچار کم فعالیتی نشود و با این روش درصد آسیب به اندام‌ها را به حداقل می‌رسانیم چرا که در این صورت عضله با قدرت و نیروی کمتری بر نیروی وزن غلبه می‌کند و اندام‌ها را وادار به حرکت می‌کند.

اکبری گفت: برای آب درمانی، باید عضله یا مفصل آسیب دیده در آب غوطه‌ور باشد. بسته به شرایط فرد و بیماری، مدت زمان انجام این ورزش با تجویز پزشک متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha