سلامت نیوز : عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تبعیض در پرداخت را فشار مضاعفی بر حرفه سخت پرستاری خواند و گفت: با وجود اینکه پرستاری شغلی سخت و طاقت فرساست و بار اصلی درمان بر دوش این قشر زحمتکش است متأسفانه دریافتی آنها چیزی نیست که حق پرستاران باشد اما فریاد مجلس نیز راه به جایی نمی برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد جواد نظری مهر، بی عدالتی حاکم در پرداختها را مختص پرستاران ندانست و گفت: پرستاری شغلی است که به خودی خود بسیار سخت و طاقت فرساست و وقتی مسائلی نظیر تبعیض در پرداخت نیز بر آن تحمیل می شود، سختی این شغل را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: اما به نظر می رسد اجرای عدالت موضوعی شده که تمام دولتها به دنبال آن هستند اما در عمل کمتر به آن بها داده می شود لذا باید تمام دولتمردان برای رفع این مسئله فکری کنند.

نظری مهر با تأکید بر لزوم کار کارشناسی برای بهبود وضعیت معیشت پرستاران گفت: باید پذیرفت که یک جراح یا یک متخصص زمان محدودی از وقت خود را با بیمار می گذراند و کسی که 24 ساعته درگیر رسیدگی به امور بیماران است، پرستار است اما متأسفانه آن طور که باید و شاید حق واقعی این قشر زحمتکش ادا نمی شود.

وی ادامه داد: برای پایان دادن به این بی عدالتی ها در تمام وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت، کشور ما نیازمند یک انقلاب اداری است.

نظری مهر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از راهکارهای موثر در بهبود وضعیت معیشتی جامعه پرستاری عنوان کرد و گفت: به رغم تصویب این قانون در مجلس، این مهم هنوز در نظام سلامت کشور تحقق نیافته است و پیگیری های مجلس نیز در این زمینه بی تأثیر بوده است زیرا تا زمانی که کوتاهی مجریان در اجرای قوانین توسط مجاری قضایی پیگیری نشود، داد و فریاد مجلسیان نیز راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به عدم تخصیص بودجه 6 هزار میلیاردی مصوب مجلس به سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: قرار بود این پول صرف بهبود وضعیت سلامت آحاد ملت شود اما متأسفانه به راحتی در اختصاص این بودجه که می توانست به سان خون در کالبد نظام بهداشت و درمان کشور باشد، کوتاهی شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تا زمانی که اوضاع به این ترتیب است باید هم، ترکیه ای که یک زمان برای اجرای خانه های بهداشت از ما الگوبرداری می کرد، بتواند خود را به شاخص های روز جهان نزدیک کند و نظام سلامت ما با چنین چالش هایی روبه رو باشد.

نظری مهر خاطر نشان کرد: متأسفانه الان تمام دانشگاههای علوم پزشکی بدهکارند. بسیاری از پزشکان و پرستاران ما از بیمه ها طلب دارند و در احیای حقوق خود دچار مشکل هستند، این درحالی است که ما به لحاظ قانون و بودجه کمبودی نداریم و تنها اشکال در اجرا و مدیریت قوانین و منابع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha