سلامت نیوز : دبیر علمی هفتمین همایش دانش اعتیاد از برگزاری این همایش از تاریخ بیستم تا بیست و دوم شهریورماه در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "علی فرهودیان" در ادامه به تبیین جزئیات برگزاری این همایش پرداخت و گفت: این همایش برای هفتمین سال متوالی برگزار شده است و به علت استقبال گسترده محققان و پژوهشگران بر محورهای برگزاری آن افزوده شده است.

او با اشاره به تمرکز همایش بر دانش علوم پایه در مورد اعتیاد در دوره‌های پیشین افزود: امسال مباحث بالینی بخصوص محورهای تازه‌ای چون مددکاری در اعتیاد، پرستاری در اعتیاد، سوء مصرف الکل و مشکلات ناشی از آن، رفتارهای جنسی همزمان با اعتیاد (بویژه اعتیاد به مواد محرک)، سایر رفتارهای اعتیادی که لزوما ناشی از مصرف مواد نیستند، اما رفتار اعتیادی محسوب می‌شوند نظیر قمار و اینترنت و همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد در درمان اعتیاد به محورهای همایش اضافه شده است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ مقاله علمی از سوی محققان و جامعه دانشگاهی به دفتر همایش ارسال شده است و این کنگره علاوه بر امتیاز مداوم مناسب دربردارنده امتیاز مدون برای پزشکان نیز هست.

فرهودیان با بیان اینکه دریافت این حجم بالای مقالات در زمینه دانش اعتیاد در کشور بی‌سابقه است، گفت: به همین خاطر همایش را همزمان به طور موازی در شش سالن برگزار می‌کنیم.

این روانپزشک همچنین درباره نحوه ارائه مقالات نیز توضیحاتی داد: سخنرانان مدعو از سراسر کشور که سالیان سال است در زمینه اعتیاد کار می‌کنند، دانسته‌های خود را در قالب ۱۴ پانل به حاضرین ارائه می‌دهند. وی افزود: مقالات پژوهشی نیز در قالب ۱۱ پانل ارائه سریع مقالات ارائه و بخشی دیگر نیز به صورت پوس‌تر در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرند.

دبیر علمی هفتمین همایش دانش اعتیاد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حاشیه همایش گفت: ممدکاران، پرستاران، پزشکان، متخصصان علوم پایه، روان‌شناسان و روانپزشکان از جمله مخاطبان این همایش هستند.

وی همچنین ضمن اعلام این خبر که امسال برای دومین سال متوالی جایزه‌ای تحت عنوان «ایزاما» که شامل لوح تقدیر، تندیس و سکه‌های بهار آزادی است به ۱۰ مقاله بر‌تر که متعلق به پژوهشگران جوان زیر ۳۵ سال است، اعطا می‌شود عنوان کرد: همچنین با حمایت سازمان بهزیستی به مقالات بر‌تر در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز جوایزی تعلق می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، هفتمین همایش دانش اعتیاد از تاریخ بیستم تا بیست و دوم شهریورماه سال جاری در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت addictionbiologytums.ac.ir یا با شماره ۶۶۹۷۲۲۸۶ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha