شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 81966
سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران اعلام كرد ۲۰ تا ۲۵ درصد كودكان به صافی كف پا مبتلا هستند كه این بیماری در مواردی منجر به بروز اختلالات عضلانی می شود.

دكتر ایرج عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صافی كف پا مشكلی است كه در آن قوس كف پا كه معمولا در سمت داخلی كف پا دیده می شود از بین می رود.

وی اضافه كرد: صافی كف پا دارای دو نوع ثابت و متحرك است كه در نوع ثابت كف پا به صورت مادرزادی صاف بوده و كودكان مبتلا به این بیماری حتما باید از كفش طبی استفاده كنند.

این متخصص فیزیوتراپی خاطرنشان كرد در نوع متحرك این بیماری، كف پا در حالت عادی صاف نیست اما هنگام تماس با زمین، صاف می شود كه مبتلایان به این نوع اختلال علاوه براستفاده از كفش مناسب، حتما باید از كفی طبی كفش استفاده كنند.

عبداللهی با اشاره به اینكه پای كودكان در سنین شش سالگی قوس پا پیدا می كنند، گفت: مبتلایان به صافی كف پا باید در پوشش كفش مناسب دقت لازم را داشته باشند تا متحمل فشار روی زانو و ستون فقرات و عوارض ناشی از آن نشوند.

وی با اشاره به اینكه حدود ۷۵ درصد كودكان، كف پای سالم دارند از والدین خواست برای كودكان خود به هیچوجه از كفش های تنگ، استفاده نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha