سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که به شرکت های داروسازی اعلام کرده اند که حق افزایش قیمت دارو را ندارند اما درخواست این شرکت ها برای افزایش قیمت دارو بررسی می شود.

کاهش قیمت دارو در نیمه دوم سال جاری/شرکت های داروسازی حق افزایش قیمت دارو را ندارند
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش مجدد قیمت دارو در نیمه دوم امسال گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در نیمه دوم سال جاری با افزایش قیمت دارو مواجه نیستیم.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گرانی های اخیر، نرخ دارو مجددا برای نیمه دوم سال جاری افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: در جلسه اخیری که با وزیر بهداشت داشتیم درخصوص افزایش قیمت دارو صحبت شد که سازمان غذا و دارو در این راستا اعلام کرد که برنامه ای برای افزیش قیمت دارو در نیمه دوم امسال ندارند، ضمن اینکه پیش بینی می شود تا با کاهش قیمت دارو نیز مواجه شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که به شرکت های داروسازی اعلام کرده اند که حق افزایش قیمت دارو را ندارند اما درخواست این شرکت ها برای افزایش قیمت دارو بررسی می شود.
وی درخصوص محدودیت های دارویی در کشور طی ماه های گذشته نیز گفت: خوشبختانه با وجود محدودیت های دارویی و افزایش چندبرابری قیمت دارو طی ماه های گذشته هرچند که به مردم بیماران فشارهایی برای تامین داروی مورد نیاز آن ها وارد شد اما با تغییر سیاست ها و تغییر مدیریت امیدواریم که روند مطلوبی را برای کاهش و ثبات قیمت اقلام دارویی داشته باشیم.
همچنین رسول دیناروند- رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که برای نیمه دوم سال به شركت های دارویی اعلام شده تا درخواست های خود را برای اصلاح و افزایش قیمت داروهای تولیدی به وزارت بهداشت و كمیسیون قیمت گذاری دارو بیاورند تا بررسی شود، این تقاضا در كمیسیون مربوطه كه متشكل از نماینده سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان، نماینده وزارت بازرگانی، وزارت بهداشت و نماینده صنعت داروسازی است، بررسی و قیمت دارو مصوب می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین اعلام کرده که بررسی درخواست قیمت گذاری جدید دارو به هیچ عنوان به معنای این نیست كه وزارت بهداشت برنامه ای برای افزایش قیمت داروها در نیمه دوم سال دارد و مثلااعلام كنیم قیمت داروها در نیمه دوم امسال 20 درصد افزایش می یابد، چنین چیزی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha