سلامت نیوز : 1. سعی کنید برای نوشیدن آب، شستشوی ظروف، خوردن سبزیجات از آب لوله کشی کلردار استفاده کنید. در غیر این صورت آب را بجوشانید و پس از سرد شدن مصرف کنید. از آشامیدن آب‌های مشكوك در پارك‌ها، باغ‌ها و فضاهای سبز جداً اجتناب كنید

 2. به دیگران توصیه کنید از شنا کردن در استخرهای عمومی و از خوردن آبمیوه و ساندویچ یا هر غذایی که احتمال داده می شود آلوده باشد، جدا خودداری کنند. حتی الامكان از غذاهای طبخ شده در منزل استفاده كنید.

 3. قبل از غذا خوردن و بعد از رفتن به توالت، دست‌های خود را با آب و صابون خوب بشویید.

 4. از مصرف مواد غذایی، آب میوه و آب هویج، معجون و دیگر مواد خوراكی و نوشیدنی‌هایی كه توسط فروشندگان دوره گرد عرضه می‌گردد جداً خودداری كنید

 5. در موقع خرید و حمل مواد غذایی، اقلامی مثل نان را كه قابل شستشو و پختن مجدد نیستند را در كنار میوه و سبزیجات نشسته وگوشت خام قرار ندهید. مواد خوراكی را در ظروف سر بسته، دور از مگس و حشرات نگه‌داری كنید.

 غذاها باید تازه به تازه و به اندازه نیاز در یخچال و دور از دسترس حشرات و مگس نگه‌داری شود و از قرار دادن سبزی و میوه‌جات نشسته در یخچال جداً خودداری كنید. همچنین در زمان شیوع وبا از خوردن سبزیجات خام پرهیز شود. وسبزیجات و میوه‌ها را قبل از مصرف با محلول پرکلرین گندزدایی و پس از شستن با آب سالم مصرف کنیم.

 6. حتما بعد از غذا چند قطره آب لیمو یا لیمو ترش تازه استفاده شود. همیشه از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده كنید یاشیررا به مدت 20 دقیقه قبل از مصرف بجوشانید.

منبع : روزنامه تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha