یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 81996

غیراستاندارد بودن سبزی خرد کن "نوید"
 سلامت نیوز: اداره کل استاندارد استان اصفهان محصول سبزی خرد کن برقی با نام تجاری « نوید » را دارای مشخصات جعلی و فاقد مجوز تولید و غیراستاندارد اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل استاندارد استان اصفهان بازرسین این اداره کل ،‌ در جریان نظارت و کنترل بازار مصرف محصولات تولیدی ، محصول سبزی خرد کن برقی با نام تجاری « نوید » را کشف نمودند که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد این محصول ، با مشخصات جعلی و بصورت تقلبی و بدون أخذ پروانه استاندارد و مجوز تولید ، به بازار روانه شده و کیفیت محصول تولید شده نیز با استاندارد های لازم کاملاً مغایرت دارد .

در این گزارش آمده است : دستگاه سبزی خردکن همچون بسیاری از وسایل برقی الکتریکی که برای آسایش بیشتر مصرف کنندگان و سهولت کارها ابداع شده ، در صورت عدم رعایت تدابیر ایمنی لازم و عدم رعایت استانداردهای مربوطه در ساخت آن می تواند به شدت خطر ساز شده و سلامتی انسان را به خطر بیاندازد و تهدیدات استفاده از وسایل برقی غیر استاندارد می تواند موجب خسارات سنگین بوده و گاه لطمات جبران ناپذیری را برای استفاده کننده بوجود آورد .

سبزی خردکن ها عموما دارای یک موتور متصل به تیغه دوار بوده که در هر دقیقه 1400 بار می گردد و به هر چیزی که در سر راهش قرار گیر ضربه می زند و تصور اینکه دست انسان به این تیغه ها دسترسی داشته باشد بسیار وحشتناک است . متاسفانه اکثر تولید کنندگان سبزی خردکن بدون توجه به این خطر ، دستگاه را فقط با یک کلید روشن و خاموش و بدون محافظ و ایمنی لازم روانه بازار نموده ، غافل از این که روشن شدن اتفاقی دستگاه سبزی خردکن و یا توسط یک کودک بازیگوش می تواند چه فاجعه ای ببار آورد  .
بر همین اساس روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان در راستای اجرای ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران ، ضمن اعلام تقلبی بودن این محصول و غیراستاندارد خواندن آن ، به همشهریان محترم تاکید نمود در هنگام خرید کلیه محصولات مشمول استاندارد های اجباری ، به نام و نشان استاندارد درج شده بر روی بسته بندی آن دقت کنند .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha