یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 82001
سلامت نیوز : مجیدرضا فرخی اظهار کرد: اعمال جراحی تومورهای ستون فقرات، به ویژه برداشتن تومورهای ناحیه استخوان خاجی (ساکرون) از پیچیدگی و دشواری‌های خاصی برخوردار است که گروه جراحی مغز و اعصاب در شیراز توانایی انجام آنها را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: علاوه بر این جراحی‌های اصلاح ناهنجاری‌هایی مانند اسکولیوز، کیفوز و بیماری‌های پیشرفته دی ژنراتیو به ویژه در بزرگسالان با کیفیت قابل قبول در بیمارستان شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

این مسئول گفت: جراحی‌های ستون فقرات در مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه‌های تیپ یک در حال انجام است اما جراحی تومورهای بزرگ ناحیه خاجی و ساکروم با این کیفیتی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت می‌گیرد، در سایر مراکز کشور به دلیل پیچیدگی و عوارض احتمالی انجام نمی‌شود.

فرخی تصریح کرد: این جراحی به تیم مجرب شامل جراحان مغز و اعصاب، ستون فقرات و کولورکتال نیاز دارد که این تیم نزدیک به یکسال می‌شود که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده و مشغول به ارائه خدمت به بیماران است.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر ماه برای تومور ناحیه خاجی یک تا دو مورد و ناهنجاری‌های ستون فقرات 10 مورد جراحی در بیمارستان شهید چمران شیراز بر روی بیمارانی از جنوب کشور انجام می‌شود، گفت: با انجام این نوع جراحی در شیراز از ارجاع بیماران به تهران پیشگیری شده که در نتیجه کمک بسیاری به جلوگیری از هدر رفتن هزینه و وقت بیمار می‌شود.

وی گفت: تومورهای ستون فقرات موجب انحراف این ناحیه و فشار بر روی نخاع و عناصر عصبی می‌شود که ایجاد نشانه‌های اختلال حرکتی و حسی و اختلال در کنترل ادرار و مدفوع را همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha