یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
سلامت نیوز : در209حادثه ویژه رخ داده طی  هفته گذشته که منجر به اعزام 362آمبولانس و بیش از 800 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 914 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در ساعت 18:25 روز 15 شهریور مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از تصادف زنجیره‌ای 5 خودرو  در محور قم – بلوار امام علی مطلع شد که بلافاصله 7 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد که اولین آمبولانس پس از 4 دقیقه به محل حادثه رسید. 13 نفر مصدوم حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی از تیم های امدادی اور‍ژانس 115، به بیمارستانهای شهید بهشتی، علی ابن ابیطالب و نکویی انتقال پیدا کردند.

همچنین در ساعت 23:18 همان روز مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم از تصادف یکدستگاه سواری پراید با یک دستگاه زانتیا در محور کهک به قم مقابل روستای ورزجان مطلع شد که بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از 5دقیقه به محل حادثه رسید. تیم های امدادی اورژانس 115 پس از انجام اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی 8 نفر مصدوم حادثه را به بیمارستان نکویی منتقل کردند.

همچنین در ساعت 01:51 مورخ 15شهریور مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قزوین از تصادف یکدستگاه کامیون با یک دستگاه اتوبوس در محور قزوین – کرج لاین جنوبی رو به روی پمپ بنزین حسام مطلع شد. که بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس 10 دقیقه به محل حادثه رسیده و 16 نفر مصدوم حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی توسط تیم های امدادی اورژانس 115 به بیمارستان امام حسن (ع) و ولیعصر انتقال پیداکردند.

اورژانس کشور از هموطنان در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند و در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند. در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha