پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8201

عضو هیات علمی سومین كنگره سراسری تازه‌های بیماری‌های پوستی و سالك گفت:مصرف گیاه روغنی "سویا"، پیری پوست بخصوص چروك اطراف چشم را به تاخیر می اندازد.

دكتر "گیتی بهدادی پور" روز پنجشنبه در حاشیه دومین روز از برگزاری این همایش در گفت و گو با  ایرنا افزود: با افزایش سن، میزان پروتئین "كلاژن" و فیبرهای"الاستیك" كه نقش نگهدارنده پوست را دارند، كاهش می‌یابد و در نتیجه پوست، شل ، خشك و ضعیف می‌شود.

وی اظهار داشت:مطالعات نشان داده است كه استفاده از "آنتی اكسیدانها" و "پیتیدهای سویا" به صورت موضعی می‌تواند باعث بهبود چروك‌های ظریف پوست شود و پوست را روشن سازد و همچنین برای سلامت مو و ناخن بسیار مفید است.

این متخصص پوست و مو افزود: سویا، غنی از پروتئین است كه به عنوان آنتی اكسیدان قوی می‌تواند رادیكالهای آزاد ناشی از اشعه ‪ X‬و ‪ UV‬خورشید را خنثی كند.

وی با بیان این كه در یك سال اخیر استفاده از "كلاژن" برای جوان تر كردن پوست بخصوص بدون تجویز پزشك در بین بانوان و اخیرا آقایان رواج شده است ، گفت: مصرف سویا به شكل خام و پخته، كره و آب هویج بهترین منبع برای جوانی و شادابی پوست است.

درسومین كنگره سراسری تازه‌های بیماری‌های پوستی و سالك،‪ ۱۳۰‬مقاله بصورت سخنرانی و پوستر ارایه شده است. در این نشست ‪ ۲۶‬شركت آرایشی و بهداشتی و لوازم پزشكی شركت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha