سلامت نیوز : رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت از ابلاغ تعرفه‌های جدید اعتیاد در سال ۹۲ خبر داد و گفت: تعرفه درمان نگهدارنده با متادون، بوپرونورفین، مراکز اقامتی میان مدت و درمان مدار تعیین شد.

فیروزه جعفری در گفت وگو با فارس در مورد تعرفه درمان اعتیاد گفت: این تعرفه‌ها در تاریخ 28 مرداد از سوی معاون درمان وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تعرفه درمان نگهدارنده با متادون در بخش دولتی ماهانه 63 هزار و 200 هزار تومان و در بخش خصوصی 116 هزار و 300 هزار تومان نعیین شد.

جعفری گفت: درمان نگهدارنده با تنتور اپیوم بدون در نظر گرفتن هزینه دارو در بخش دولتی ماهانه 88 هزار و 700 و در بخش خصوصی 131 هزار و 800 تومان تعیین شد.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت افزود: درمان نگهدارنده با داروی بوپرونورفین بدون احتساب هزینه دارو نیز در بخش دولتی 30 هزار و 700 تومان و در بخش خصوصی 62 هزار و 100 تومان در هر ماه محاسبه شده است اما سم‌زدایی با درمان بوپرونورفین برای دوره 21 روزه و بدون احتساب هزینه دارو در بخش دولتی 83 هزار و 200 تومان و در بخش خصوصی 151 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای امسال کار جدید که در نظر گرفته شده همکاری با سازمان بهزیستی در بحث مراکز اقامتی معتادان است.به همین منظور برای مراکز اجتماع درمان‌ مدار یا TC‌های اقامتی ماهانه در بخش دولتی 583 هزار تومان و در بخش خصوصی 855 هزار تومان در نظر گرفته شد.

جعفری گفت: همچنین برای مراکز اجتماع درمان مدار یا TC‌های غیر اقامتی به ازای هر ماه در بخش خصوصی 539 هزار تومان محاسبه شده است.

وی افزود: برای مراکز اقامتی میان مدت درمان وابستگی به مواد مخدر که به کمپهای ترک اعتیاد معروف هستند به ازای هر ماه در بخش خصوصی 511 هزار تومان در نظر گرفته شد.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت گفت: مداخلات روانشناختی فردی بر اساس الگوی ماتریکس به ازای هر جلسه در بخش دولتی 11 هزار و 100 تومان و در بخش خصوصی 26 هزار و 700 تومان است و جلسات گروهی هر جلسه در بخش دولتی 3 هزار تومان و در بخش خصوصی 8 هزار و 100 تومان تعیین شده است.

جعفری ادامه داد: تعرفه درمان اعتیاد بیشتر در زمینه درمان با متادون و کمپهای ترک اعتیاد دارای اهمیت بیشتری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha