یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 82017
سلامت نیوز : معاون فنی سازمان نظام پرستاری از ثبت ملی بیش از 200 استاندارد پرستاری خبر داد و گفت: پس از ثبت کامل تمام 500 استاندارد پیش بینی شده در حرفه پرستاری، در مورد نحوه اجرایی شدن آنها تصمیم گیری می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ صدیقه سالمی، استاندارد سازی خدمات پرستاری را یکی از الزامات نظام سلامت دانست و افزود: تمام استانداردهای پرستاری که توسط سازمان نظام پرستاری با همکاری نهادهای مرتبط تعریف شده اند، در حال حاضر نهایی و برای سازمان ملی استاندارد فرستاده شده اند ولی این سازمان به تدریج پس از بررسی و تأیید به آنها شماره ملی می دهد و هر هفته بخشی از آن را روی سایت رسمی سازمان قرار می دهند.

وی ادامه داد: تا این لحظه حدود 203 مورد از 500 استاندارد پرستاری پیش بینی شده بر روی سایت سازمان استاندارد قرار گرفته و قابل مشاهده است و مابقی نیز به تدریج تأیید و شماره گذاری می شود و روی سایت مذکور ثبت خواهد شد.

معاون فنی سازمان نظام پرستاری در خصوص الزامات اجرایی شدن استانداردهای پرستاری گفت: فکر می کنم یک مقدار زمان نیاز است و باید اجازه داد تا تمام این استانداردها بر روی سایت سازمان ملی استاندارد قرار گرفته، سپس در مورد نحوه اجرایی شدن آنها بحث و بررسی صورت گیرد.

سالمی خاطر نشان کرد: پس از ثبت کامل استانداردهای ملی پرستاری ایران بر روی سایت سازمان ملی استاندارد، سازمان نظام پرستاری و معاونت مراقبت و پرستاری وزارت بهداشت با مشارکت کارشناسان سازمان ملی استاندارد در مورد الزامات اجرایی شدن، نحوه اجرا و بسترهای مورد نیاز اجرایی شدن این استانداردها،تصمیم گیری خواهند کرد.

استانداردهای پرستاری توافق هایی هستند که برای سنجش فعالیتهای مراقبتی و پرستاری به کار می روند و موجب تعیین انتظارات برای مراقبتهای پرستاری موثر و ایمن می شوند. استانداردهای حرفه ای، چارچوب کلی کار پرستاری را مشخص و انتظارات موجود از حرفه و کاربرد آنها را برای همه پرستاران در تمام زمینه های کاری تشریح می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha