وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی گفت: متاسفانه تاکنون مجموعه دولت و جامعه پزشکی جدای از هم عمل می‌کردند و در واقع مقابل هم بودند اما الان کنار هم هستیم و امیدواریم این همکاری باعث شود نظارت موثرتری داشته باشیم.

تامین نیروهای متخصص پزشکی برای استان‌های محروم در قالب برنامه‌ای بلندمدت

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی گفت: متاسفانه تاکنون مجموعه دولت و جامعه پزشکی جدای از هم عمل می‌کردند و در واقع مقابل هم بودند اما الان کنار هم هستیم و امیدواریم این همکاری باعث شود نظارت موثرتری داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی درباره توزیع پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته و تامین نیروهای متخصص در این مناطق اظهار داشت: در یک برنامه بلندمدت می توان مازاد بر ظرفیت به دانشگاه‌هایی که در نقاط محروم هستند، اجازه دهیم با کف ورودی پایین‌تر نسبت به دیگران از نظر نمره بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. اگر استان‌های محروم که به پزشک متخصص نیاز دارند، بتوانند مازاد بر ظرفیتشان اگر فضا و بیمارستانی دارند که می تواند در امر آموزش کمک کند، نیازهایشان را برنامه ریزی کنند ما هم کمک خواهیم کرد.

وی افزود: البته ممکن است افراد بومی نتوانند با افراد کل کشور در رشته های پزشکی رقابت کنند که می توان آنها را با ورودی متفاوت در نظر بگیریم و برای دانشجویان مدرک مخصوص آن استان بومی در نظر گرفت که این موضوع باید در قالب طرح و لایحه بررسی شود که نیاز به زمان دارد.

نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی از طریق جامعه پزشکی

هاشمی همچنین درباره نظارت موثرتر بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی گفت: دانشگاه‌های مربوطه هم اکنون نیز نظارت می‌کنند اما شکایت مردم این است که نظارت‌ها تاکنون موثر نبوده که اظهارنظر درستی است اما رویکرد ما در حوزه نظارت بیشتر به این سمت خواهد بود که از مسیر خود جامعه پزشکی و پرستاری این امر صورت بگیرد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر بهداشت تصریح کرد: متاسفانه تاکنون مجموعه دولت و جامعه پزشکی جدای از هم عمل می کردند و در واقع مقابل هم بودند اما الان کنار هم هستیم و امیدواریم این همکاری باعث شود نظارت موثرتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان دولت ترجیح می دهیم نظارت از مسیر خود جامعه پزشکی و پرستاری یعنی سازمان نظام پزشکی و انجمن‌ها انجام شود و من مطمئن هستم نظارت آنها موثرتر از نظارت دولت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha