سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت درخصوص مجوز مراکز درمانی اعتیاد گفت: صدور مجوز مراکز درمانی طبق روال قبل و توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

عباسعلی ناصحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه مجوز مراکز درمانی اعتیاد از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی صادر می شود، اظهار داشت: منتهی وزیر سابق وزارت بهداشت بخش نامه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد که از صدور مجوز جدید مراکز درمانی خودداری کنند.
مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: توقف صدور مجوز مراکز درمانی اعتیاد به دنبال بخشنامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی در دوره وزارتی آقای طریقت منفرد انجام شد؛ به این دلیل که با اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، خدمات ترک و درمان اعتیاد باید در قالب این برنامه ارایه شود.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه پزشک خانواده، تمام سیستم های درمانی در سطوح اول، دوم و سوم خدمات باید در برنامه پزشک خانواده ادغام شوند و به این ترتیب طبیعتا درمان اعتیاد نیز باید در برنامه پزشک خانواده ادغام شود. اما هنوز در مورد اینکه این ادغام باید به چه صورت باشد، اتفاق نظر واحدی وجود ندارد. 
ناصحی تصریح کرد: قرار بر این بود که برنامه های درمان اعتیاد در پزشک خانواده ادغام شود اما با توجه به اینکه پزشک خانواده هنوز در نقاط مختلف اجرایی نشده است لذا می بایست دستور قلبی وزیر بهداشت را اصلاح کرد و در واقع صدور مجوز به روال قبلی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha